نشست نقش شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداری ها و دهیاری ها در تحقق اهداف برنامه انسداد بی سوادی در اندیمشک

خورنا :

معاون فرماندار اندیمشک گفت: تحقق اهداف عالیه آموزش و پرورش در گرو انسداد مبادی بی سوادی است و ما نباید در جامعه بی سواد تولید کنیم.

امیر حمزه بزرگی در همایش نقش شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداری ها و دهیاری ها در تحقق اهداف برنامه انسداد بی سوادی در فرمانداری افزود: مبارزه جدی با بیسوادی نیازمند همکاری و همراهی همه مردم و دستگاههای اجرایی و برنامه ریزی مطلوب است.

وی گفت:باید یک حرکت سازنده و فراگیر اجرا شده و با تلاش بیشتر بستر ریشه کنی بی سوادی را فراهم نماییم.

مدیر آموزش و پرورش اندیمشک گفت:شناسایی،جذب و آموزش سواد به افراد رده سنی شش تا ۹ سال که شرایط تحصیل را نداشته اند یکی از اولویت های آموزش و پرورش است.

بهرام سپهریان گفت: جلوگیری از بازماندگی از تحصیل و پیشگیری از ترک تحصیل با ارتقای کیفیت آموزشی را از جمله اهداف کلی طرح انسداد مبادی بی سوادی در شهرستان است که همت همه جانبه می طلبد.

سپهریان اجرای طرح آموزش فرد به فرد را گامی مهم در راستای باسوادی افراد بی سواد ذکر کرد و گفت:برای رده های سنی ده تا ۴۹ سال این طرح اجرا شده که متولی آن اداره نهضت سوادآموزی شهرستان است.

وی گفت:در این طرح افراد می توانند با حداقل مدرک دیپلم به افراد دیگر سواد را آموزش داده و پس از برگزاری امتحان و کسب نمره لازم ، به افراد مربی حق الزحمه مناسبی پرداخت خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش اندیمشک افزود:شهرستان انیدمشک به دلیل مهاجر پذیری و شرایط خاصی که دارد تعادل سواد آن نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.

وی گفت:شهرداران،دهیاران و شوراها در رفع این کاستی ها می توانند نقش مهم و محوری ایفا نمایند.

این جلسه در خصوص راهکارهای انسداد مبادی بی سوادی با مشارکت شوراها و دهیاران و شهردارها بحث و تصمیم گیری شد.

بیش از ۲۳ هزار دانش آموز اندیمشک در ۱۸۷ آموزشگاه این شهرستان تحصیل می کنند.