در جلسه هماهنگی افتتاح بندر شادگان اظهار شد

معاون استاندار خوزستان: بندر شادگان پیش از ماه محرم افتتاح می‌شود

خورنا/ امید حاجتی ظهر امروز در جلسه هماهنگی افتتاح بندر شادگان، اظهار کرد: برای افتتاح بندر شادگان به دنبال این هستیم که این بندر پیش از آغاز ماه محرم و صفر افتتاح شود و اگر مواردی در افتتاح این بندر وجود دارد، پیش از افتتاح رسمی آن مرتفع گردد.

حاجتی گفت: برای راه‌اندازی بندر شادگان هماهنگی‌هایی در سازمان بنادر و دریانوردی استان انجام شده است و همکاری‌های بین دستگاه‌های متولی برای ارائه سرویس‌های لازم و رفع نیازهای زیرساختی نیز صورت پذیرفته است.

معاون بودجه و برنامه‌ریزی استاندار خوزستان با بیان اینکه بندر شادگان یک ظرفیت اقتصادی بسیار خوبی برای این شهرستان است، تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی استان مباحث فنی و کارشناسی آن را انجام دهند که برخی از فعالیت‌های بندر امام خمینی(ره) به اینجا شیفت شود.

حاجتی گفت: در ابتدای قضیه شاید حجم کار کمتر باشد ولی حضور دستگاه‌ها نباید کمرنگ باشد و صرفا یک افتتاحیه نمایشی صورت نگیرد.

این مسئول با بیان اینکه این بندر به عنوان یک بندر جدید نیست بلکه بخشی از بندر امام خمینی(ره) به شمار می‌آید که بخشی از فعالیت‌ها به این بندر شیفت می‌شود، یادآور شد: طبیعتا بخشی از نیروها به تناسب میزان فعالیت در این بندر شیفت خواهند شد که البته حضور نیروها باید به صورت مستمر باشد و تداوم ارائه خدمات و فعالیت آنها امکان‌پذیر باشد.

وی خاطر نشان کرد: به منظور بهره‌برداری از بندر شادگان که ظرفیت ایجاد آن مهیا شده است و باید از این ظرفیت موجود بهره‌برداری لازم انجام شود، افتتاحیه بندر پیش از ماه محرم و صفر در شنبه، سوم آبان‌ماه خواهد بود.

حاجتی ادامه داد: هر هماهنگی برای استقرار نیروها که لازم باشد با دستگاه‌های اصلی انجام شود، باید در این روزها صورت گیرد و وقفه‌ای در ارائه خدمات در این بندر به وجود نیاید.

وی تاکید کرد: مخابرات برای روز افتتاحیه بندر باید امکانات ارتباط را فراهم سازد که در کوتاه‌مدت از طریق ارتباط رادیویی و حداکثر ظرف سه ماه آینده ارتباط از طریق فیبر نوری را مهیا سازد. خط انتقال برق نیز جزو برنامه‌های سه ماه آینده است.

حاجتی همچنین تصریح کرد: پلیس اطلاعات و گذرنامه نیز با استقرار حداقل یک نیرو در بندر به ارائه خدمات در آنجا بپردازد تا به زودی مشکل دستوری این ارگان نیز از طریق مسئولان استانی و کشوری حل شود.

منبع/ فارس