با دستور استاندار خوزستان، پایانه چذابه نوسازی می‌شود./ با نوسازی پایانه چذابه، صادرات غیر نفتی به ۲۳۲ میلیون دلار می‌رسد

خورنا/ معاون برنامه‌ریزی استاندار خوزستان، از افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی از پایانه مرزی چذابه با اجرای نوسازی این پایانه به ارزش ۲۳۲ میلیون دلار خبر داد.

در شش ماهه نخست امسال به ارزش ۱۱۶ میلیون دلار کالای غیرنفتی از چذابه به عراق صادرشد که پیش بینی می‌شود با اجرای طرح ساماندهی این پایانه، ظرفیت صادرات کالاهای غیرنفتی آن به ۲۳۲ میلیون دلار در مدت مذکور افزایش یابد.

وی درباره ساماندهی پایانه صادراتی چذابه گفت: با دستور استاندار خوزستان، پایانه صادراتی، مسافربری چذابه و بازارچه مرزی آن  نوسازی و تکمیل می‌شود.

حاجتی ادامه داد: با ساماندهی این پایانه پیش بینی می‌شود میزان صادرات غیرنفتی از این پایانه به عراق به دو برابر رقم فعلی افزایش یابد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خوزستان گفت:اکنون روزانه بیش از ۷۰۰ دستگاه کامیون درپایانه صادراتی چذابه به مقصد عراق بارگیری می‌شود که با اجرای طرح ساماندهی، ازجمله نوسازی و تکمیل راه ارتباطی سوسنگرد به بستان و از بستان به چذابه، این تعداد به ۲ تا ۳ برابر افزایش یابد.

حاجتی ادامه داد: با توجه به نا امن بودن مرزهای شمالی کشور عراق، با بهبود زیرساخت‌های موجود در پایانه چذابه، می‌توان بخشی از صاردارت غیرنفتی کشور را از این مسیر به عراق گسیل داد.

وی گفت: احداث بازارچه مرزی در چذابه نقش اساسی در توسعه و پیشرفت و ایجاد اشتغال این منطقه مرزی و ارتقای معیشت مرزنشینان را درپی خواهد داشت.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خوزستان افزود: تکمیل بهبود زیرساخت‌های موجود در چذابه منجر به حضور سرمایه‌گذاران توانمند استانی و کشور خواهد شد.

چذابه منطقه‌ای است در ۱۷کیلومتری شمال غربی شهر بستان به عرض متغیر دو کیلومتر و تنگه چذابه بین تپه‌های رملی وهور الهویزه و بر سر مسیر مرزی فکه – بستان و در کنار مرز ایران و عراق قرار دارد.

منبع/ مهر