کرایه های اتکرایه اتوبوس‌های درون شهری اهواز افزایش یافت

خورنا/ مسعود یزدی امروز  در اهواز در خصوص افزایش نرخ کرایه‌ اتوبوس‌های درون شهری اظهار داشت: از سال ۹۰ تاکنون هیچگونه افزایش نرخ کرایه در سازمان اتوبوسرانی اهواز را نداشته‌ایم اما در حال حال حاضر نرخ کرایه ها از ۳۳ تا ۷۱ درصد افزایش داشته است.

وی از کاهش نرخ کرایه خط ویژه دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: اتوبوس‌های ‌ویژه مسیر دانشگاه‌ها (خط سریع‌السیر دانشگاه چمران، جندی شاپور، علمی کاربردی، آزاد و پیام نور) با کاهش ۱۵ درصدی کرایه‌ نسبت به اتوبوس‌های دیگر از ۴۵۰ تومان به ۴۰۰ تومان داشته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر و تأییدیه فرمانداری با توجه به افزایش بهای قطعات و تجهیزات اتوبوس، هزینه بسیار بالای سرویس و نگهداری اتوبوس و همچنین افزایش انگیزه در بخش خصوصی به‌منظور سرمایه‌گذاری در حمل و نقل عمومی و در راستای استمرار ارائه خدمات به شهروندان گرامی، نرخ کرایه اتوبوس از تاریخ ۱۹ مهرماه افزایش یافته و در حال حاضر در حال اجرا است.

یزدی در ادامه نرخ‌گذاری خطوط جدید اتوبوسرانی شهر اهواز مطابق با سایر کلانشهرها را در چهار گروه و بر اساس مسافت خطوط چنین عنوان کرد: مسافت چهار تا هفت کیلومتر با اتوبوس دولتی نرخ کرایه ۲۰۰ تومان و با اتوبوس خصوصی ۲۴۰ تومان، مسافت هفت تا ۱۰ کیلومتر با اتوبوس دولتی نرخ کرایه ۲۵۰ تومان و با اتوبوس خصوصی ۳۰۰ تومان، مسافت ۱۰ تا ۱۶ کیلومتر با نرخ دولتی ۳۰۰ تومان و خصوصی ۳۶۰ تومان و بالای ۱۶ کیلومتر نیز با نرخ دولتی ۴۰۰ تومانی تردد صورت خواهد گرفت.

یزدی در پایان با بیان اینکه به‌منظور خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به شهروندان ۲۳ دستگاه اتوبوس به سازمان اتوبوسرانی اهواز تزریق شده است، از شهروندان درخواست کرد تا با خرید و شارژ شهروند کارت و پرداخت بهای بلیت با سازمان اتوبوسرانی همکاری داشته باشند.

منبع/ فارس