در نشست مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند مطرح شد

ایرانی های مقیم دبی در منطقه آزاد آبادان سرمایه گذاری می کنند

خورنا/ سید علی موسوی  در آبادان با اشاره به برگزاری نشست مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند با شورای بازرگانان ایرانی مقیم دبی (IBC) در این کشور اظهار کرد: در این نشست صمیمی ۱۱ بازرگان و سرمایه‌گذار ایرانی مقیم دبی و ۲۰ بازرگان خارجی حضور داشتند که با توجه به توضیحات ارائه شده، از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خاص منطقه آزاد اروند آگاهی یافتند.

وی با اشاره به تمایل آنان برای بازدید از منطقه آزاد اروند، افزود: به منظور کسب آگاهی‌های بیشتر این بازرگانان، اقدام به برگزاری چندین جلسه تخصصی پس از این نشست و در قالب پانل‌های تخصصی صنعت و تجارت کردیم.

موسوی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ایجاد انگیزه‌های سرمایه‌گذاری برای ایرانی‌هایی که سال‌ها از کشور دور بوده‌اند، عنوان کرد: در جلسه یاد شده، بازرگانان دبی و مسئولان منطقه آزاد اروند به تبادل اطلاعات در زمینه آخرین فعالیت‌های اقتصادی در مناطق خود پرداختند.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به تسری محدوده منطقه آزاد اروند به تمام شهرهای آبادان و خرمشهر، تصریح کرد: منطقه آزاد اروند یکی از مهمترین نقاط استراتژیک در منطقه خاورمیانه است که از دیرباز به واسطه وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان در شهرهای آبادان و خرمشهر به عنوان محدوده این منطقه همواره مورد توجه تجار و بازرگانان در سراسر جهان بوده‌اند.

موسوی یادآور شد: در این نشست صمیمی، رئیس شورای بازرگانان دبی خواستار برنامه‌ریزی برای حضور گروه‌های تخصصی این شورا در منطقه آزاد اروند شد.

به گفته وی برخی از سرمایه‌گذاران تمایل خود را برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعت، بیمه، بانک، صنایع پائین‌دستی پتروشیمی و مینی‌پالایشگاه ابراز کردند.

منبع / فارس