حواشی غیر علنی بودن جلسات شورای شهر اهواز

علی ناصری:‌ جلسات غیر علنی شورای شهر اهواز غیر قانونی است

خورنا/ علی ناصری گفت: در حال حاضر در بین اعضا دو گروه هیچ احساسی جز اختلاف و بدبینی و تنفر نیست و کار به آنجا رسیده که در جهت عدم بازتاب ناراحتی اعضا مخالف خود درها را بر مردم بسته اند، یعنی مردم باید تاوان انتخاب بدون وحدت شورا را بدهند.

 

علی ناصری عضو شورای شهر اهواز  در خصوص جلسات غیر علنی شورای شهر اهواز گفت :بنده طی صحبتهایی که با آقای فرماندار داشتم گفتم شما بر مصوبات شورا نظارت می کنید و در نهایتا نیز شما باید مصوبات شورا را تایید و یا رد کنید ولی در حال حاضر نظر شما درباره جلسات غیرعلنی شورا چیست؟ فرماندارگفت مبنای قانونی جلسات شورا بر علنی بودن آنهاست.

عضو شورای شهر ادامه داد:آقای فرماندار گفتند که به “صورت تلفنی این کار خلاف را به آنها متذکر می شوم”  آقای سعادت نیا باید از مردم عذر خواهی کند که کاری برخلاف قانون و حق مسلم مردم شهر اهواز انجام داده است.

ناصری ضمن تاکید بر غیر قانونی بودن غیرعلنی بودن جلسات شورا اظهار داشت: بنا بر قانون رئیس شورا در خصوص غیرعلنی کردن جلسات شورا هیچ اختیاری ندارد ،اگر بنا  باشد که جلسات غیر علنی شود باید با دو سوم  اعضا رای دهند، ولی تاکنون اعضا چنین رای نداده اند.

وی در پاسخ به دلیل اصلی غیرعلنی بودن جلسات گفت: سعادت نیا و افرادی که به وی رای دادند با خود گفته اند کسانی که مایل به ریاست شیخ نیستند و به وی رای نداده اند هنوز ناراحت هستند و احتمال دارد جلوی خبرنگاران و اصحاب رسانه حرکاتی از خود نشان داده و یا صحبت هایی که نباید،بگویند به همین دلیل تصمیم گرفتند جلسات را به صورت غیر علنی برگزار کنند برخی شنیده های ما حاکی از این است که گفته اند  ما تصمیم داریم بیشتر جلسات را غیر علنی برگزار کنیم و در طول ماه فقط یک جلسه ی علنی داشته باشیم .

ناصری علنی برگزارشدن جلسات شورا را حق مسلم مردم اهواز خواند و افزود:آقایان کار خلاف قانون انجام داده اند و باید از مردم مردم عذرخواهی کنند ،زیرا این حق مسلم مردم اهواز است و آنها نامحرم نیستند آنها به دلیل اختلافاتی که در شورا دارند می خواهند اصحاب رسانه و افکار عمومی را دور نگه داشته و به همین دلیل بر دربهای شورا تابلو ورود ممنوع زده اند.

وی در خصوص فضای فعلی شورا بعد از انتخاب ریاست جدیدی که خود از داعیه  داران ایجاد وحدت نیز هست، پاسخ داد:از قدیم گفته اند بار کج به سرمنزل نمی رسد، شیوه انتخاب وی به نحوی نبود که وحدتی را با خود همراه داشته باشد که اکنون انتظار وحدت و همدلی در شورا داشته باشیم جو کنونی شورا در حال حاضر جز دو دستگی چیزی دیگری نیست واقعا متاسفیم که سرنوشت شورای شهر اهواز به اینجا کشیده شد.

ناصری ادامه داد:در حال حاضر در بین اعضا دو گروه هیچ احساسی جز اختلاف و بدبینی و تنفر نیست و کار به آنجا رسیده که در جهت عدم  بازتاب ناراحتی اعضا مخالف خود درها را بر مردم بسته اند، یعنی مردم باید تاوان انتخاب بدون وحدت شورا را بدهند.

وی در خصوص سرانجام این انتخاب و ادامه ریاست سعادت نیا گفت: نظر اعضا شورا بر دو دسته است عده ای اعتقاد دارند شیخ اشتباهی کرده و ما باید بخاطر مصلحت شهر از این مرحله بگذریم تا شورا به حاشیه کشیده نشود ولی بعضی دیگر اعتقاد دارند که شیخ این شیوه را جهت رسیدن به مدیریت انتخاب کرده و بخاطر همان بار کج شورا روی آرامش را نخواهد دید و بایدعوض بشود و بنده خود یکی از کسانی هستم که اعتقاد دارم وی باید عوض شود.

اهواز نوین