فرماندار دشت آزادگان

جاده سوسنگرد-چذابه جانی تازه می گیرد

خورنا / فرماندار دشت آزادگان گفت: برای طرح توسعه و روکش آسفالت جاده سوسنگرد – چذابه از محل منابع استانی تامین اعتبار شد.

عبدالرحیم ناطقی روز پنجشنبه با اشاره به نشست اخیر خود با استاندار خوزستان در ارتباط با مشکلات دشت آزادگان افزود: با توجه به مشکلات خاص جاده سوسنگرد – چذابه که نارضایتی مردم را به دنبال داشت و استاندار هم از آن دیدن کرد قرار شد این جاده ۵۱کیلومتری توسعه ، و آسفالت شود.

وی یادآوری کرد: قرارداد توسعه و آسفالت ۱۵کیلومتر این جاده پیشتر با ۸۰میلیارد ریال منعقد شده بود که استاندار خوزستان قول داد ۱۵۰میلیارد ریال دیگر برای بقیه مسیر از طریق منابع استانی تامین شود.

ناطقی گفت: قرار شده این طرح در قطعه بندی های دو کیومتری طرح انجام شود که بر شتاب بخشی آن خواهد افزود.

فرماندار دشت آزادگان افزود: طرح توسعه و آسفالت جاده از یکشنبه آتی آغاز خواهد شد.

وی همچنین از تصمیم استاندار بر استفاده از تمام ظرفیت های بازارچه مری چذابه خبر داد و اظهارکرد: با استفاده از ظرفیت های موجود بارانداز، برای رفاه و درآمد و معیشتی مردم منطقه استفاده و تغییراتی در ساختار بازارچه ایجاد خواهد شد.

دشت آزادگان با مساحت پنج هزار و ۵۶۶کیلومتر مربع در غرب خوزستان واقع و مرکز آن شهر سوسنگرد است.

چذابه منطقه ای است در ۱۷کیلومتری شمال غربی شهر بستان به عرض متغیر دو کیلومتر، و تنگه چذابه بین تپه های رملی و هور الهویزه و بر سر مسیر مرزی فکه – بستان و در کنار مرز ایران و عراق قرار دارد.

جاده چذابه به مرز عراق بسیار نامطلوب و حدود ۵۰ کیلومتر آن ناهموار است و پایانه مسافربری آن از امکانات رفاهی محروم است.

بازارچه مرزی چذابه نیز شرایط مطلوبی ندارد و تنها دارای چند کانکس است و از این طریق به تجار و مسافران خدمات ارایه می شود.

مرجع / ایرنا