مؤسسه خیریه الزهرا(س)در اهواز افتتاح می شود

خورنا /

مراسم افتتاح مؤسسه خیریه الزهرا با حضور آیت الله موسوی جزایری در اهواز برگزار شد.

مراسم افتتاح مؤسسه خیریه الزهرا(س)، با حضور مسؤولان استان، ظهر امروز، در تالار باغ معین برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری در ابتدای این مراسم خطبه عقد سید محسن موسوی و فاطمه موسوی، زوج جوان اهوازی را با حضور خانواده های زوجین، مسؤولان استان و حاضران قرائت کرد و آن را نمونه یک ازدواج آسان برشمرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در این مراسم با اشاره به اهمیت آسان کردن شرایط ازدواج در جامعه گفت: سخت گیری در موضوع ازدواج یکی از چهره های نادرستی بوده که دشمن برای ضربه زدن به جامعه آن را در دستور برنامه های تهاجم فرهنگی خود قرار داده است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر مبنی بر این که «ازدواج سنت من بوده و هرکس از آن رویگرادنی کند از من نیست»، اظهارداشت:  دین با ازدواج کامل شده و استوارتر می گردد.

بر اساس این گزارش، ناصر سودانی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، فرج الله خبیر، معاون سیاسی اجتماعی استاندار، حجت الاسلام کلاه کج، مدیر خدمات حوزه های علمیه خوزستان و سید موسی بلادیان، مدیر بنیاد بین المللی غدیر از جمله شرکت کنندگان در مراسم بودند.

همچنین در این مراسم خبیر، معاون سیاسی اجتماعی استاندار با بیان این که امروز در کشور ۹ میلیون جوان مجرد وجود دارد که به سن ازدواج رسیده اند، گفت: شرایطی نادرست و مقدس گونه همچون افزایش مهریه ها در موضوع ازدواج به وجود آمده که سبب شده مانعی بزرگ برای جوانان ایجاد شود.

خبیر افزود: آمار نگران کننده طلاق در جامعه روبه رشد بوده و این مشکل دیگری بوده که گریبان گیر جامعه و جوانان شده است.

خبیر از خانواده ها خواست تا به مسابقه بیشترین مهریه پایان داده و به جوانان فرصت دهند تا زندگی مشترک خود را با اقتدا به اهل بیت(ع) آغاز کنند.

وی فراهم آوردن تسهیلات برای ازدواج جوانان را از وظایف و مسؤولیت های استانداری خوزستان اعلام کرد وگفت: در این مسیر از همه توانایی خود استفاده کرده و کوتاهی نخواهیم کرد.

در ادامه این مراسم تعدای از مسؤولان استان و خیران هدیه هایی به این زوج جوان اهدا کردند.

گفتنی است، مؤسسه خیریه الزهر(س)، نمایندگی خوزستان به نشانی اهواز، خیابان آزادگان، جنب جامعه القرآن مجتمع چهار طبقه سه قرار دارد.

مرجع / خبرگزاری رسا