مدیر کل محیط زیست خوزستان

بازهم باران در اهوازعامل اصلی مشلات تنفسی می شود

خورنا / سال گذشته در پی بارش نخستین باران‌های پاییزی تعدای از هم استانی ها دچار مشکلات تنفسی شدند و اکثر مراجعه کنندگان به اورژانس بیمارستان در حادثه آلودگی هوا، افراد دارای مشکلات تنفسی بودند.

وی در خصوص تمهیدات صورت گرفته برای امسال عنوان کرد: حدود ۱۰ روز پیش جلسه ای مشترک با معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار کرده و همچنین از تمام صنایعی که سهمی در ایجاد آلودگی دارند، دعوت به عمل آمد.

مدیر کل محیط زیست خوزستان ادامه داد: در این جلسه برنامه ریزی شد در آبان ماه که ممکن است شاهد بارش اولین باران پاییزی باشیم، تمهیدات لازم به کار گرفته شود تا شاهد آن مشکلاتی که سال گذشته به وجود آمد، نباشیم.

لاهیجان زاده با بیان اینکه براساس پیش بینی هواشناسی از چند روز آینده بارندگی داریم، تصریح کرد: امسال در حدود یک ماه زودتر از سال گذشته بارندگی ها آغاز می شود، در هر صورت تلاش می کنیم که اتفاق پارسال رخ ندهد و از الان هماهنگی ها را انجام می دهیم که تراکم آلایندگی ها کم باشد.

وی در رابطه با علت مشکلات تنفسی در پی اولین باران پاییزی در سال گذشته گفت: عوامل متعددی در کنار یکدیگر باعث به وجود آمدن این حادثه شد که از جمله آنها می توان به آلاینده های موجود در هوا، پدیده وارونگی و رطوبت هوا اشاره کرد.

مدیر کل محیط زیست خوزستان با بیان اینکه ۱۷ عامل باعث به وجود آمدن این مشکل برای هم استانی ها به خصوص اهوازی ها شد، در رابطه با نحوه واکنش مردم در هنگام اولین بارندگی اذعان کرد: توصیه ما به مردم این است که در هنگام شروع اولین باران پاییزی با در نظر گرفتن احتمالات، در معرض باران قرار نگیرند.

 

منبع مهر