رئیس اداره جهاد کشاورزی شوشتر

باران باعث شادمانی قطب کشاورزی خوزستان شد

خورنا / بارش نخستین باران پاییزی در شهرستان شوشتر از شامگاه پنج‌شنبه آغاز شد و تا صبح روز جمعه ادامه داشت که این بارش باران باعث شادمانی کشاورزان این قطب کشاورزی خوزستان شد.

باران‌های پاییزی در شهرستان شوشتر همه‌ساله از نیمه‌های آبان ماه آغاز می‌شد که امسال با آغاز زودهنگام بارش‌ها نوید سالی پرآب برای کشاورزان خوزستانی دارد و به این دلیل کشاورزان شکرگزار نعمت نزول رحمت شدند.

بر اساس اعلام‌های انجام‌شده هواشناسی شهرستان شوشتر بارش‌های باران در سطح شوشتر بیش از هفت میلی‌متر ثبت‌ شده که در بازه زمانی مهر ماه رکورد مناسبی برای شهرستان شوشتر به شمار می‌آید.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شوشتر در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: این شهرستان دارای سطح زیر کشت زیادی ذرت و برنج است که محصول هنوز در اراضی کشاورزی مانده و برداشت‌ نشده است.

منوچهر رحیمی تاکید کرد: بارش باران در شرایط کنونی قدری برداشت محصول را به تأخیر می‌اندازد ولی مشکل خاصی در این زمینه بوجود نمی‌آید، البته تا الان خسارتی در این بارندگی به ثبت نرسیده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان شوشتر افزود: این شهرستان از نظر تولیدات ذرت و برنج در سال جاری سطح قابل‌ توجهی زیر کشت دارد و به این دلیل باید در اسرع وقت برداشت محصول آغاز شود.

رحیمی گفت: برداشت محصول باید با سرعت انجام شود که در اسرع وقت اراضی برای کشت گندم و جو آماده شوند و در این زمینه باید تلاش زیادی به کار گرفته شود تا کشاورزان گندم قابل‌توجهی را کشت کنند.

تولید گندم، جو، ذرت در استان خوزستان دارای رکورد است و کشاورزان زیادی برای کشت دیم در پاییز و زمستان سال جاری چشم به آسمان و رحمت الهی دارند.

منبع / فارس