امام جمعه اهواز

مدیران با نظارت و افزایش کیفیت اجازه ندهند، بازارهای خارجی از دست تجار ایرانی خارج شود

حجت‌الاسلام سید عبدالحسن حسن‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز که در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به اول آبان‌ماه سالروز درگذشت «مصطفی خمینی» فرزند بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: تنها باید به این جمله از امام خمینی(ره) اشاره کرد که رحلت فرزندشان را یکی از الطاف خفیه الهی دانستند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری همایش پیرغلامان حسینی در اهواز با ابراز خرسندی از برگزاری مطلوب و در خور شان این همایش افزود: امسال این همایش در استانی برگزار شد که در تاریخ معاصر کشور نقشی بی‌بدیل دارد.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه به در پیش‌رو داشتن ماه محرم اشاره کرد و گفت: باید از این فرصت ارزشمند استفاده کرد و با عمق بخشیدن به باورهای مردم اجازه ندهیم که دشمنان در اعتقادات مردم رسوخ کنند.

*تاکید بر برگزاری مراسم باشکوه ماه محرم

حسن‌زاده با بیان اینکه برپایی باشکوه مجالس ذکر و عزاداری در ماه محرم در روایات متعدد مورد تاکید قرار گرفته است، عنوان کرد: محرم و سوگواری در این ماه دارای آثار، برکات، فضایل و فواید چشمگیری است که از مهمترین آنها می‌توان به دگرگونی روح، ترکیه نفس، آمادگی برای دریافت حقایق معنوی و تقویت اتحاد بین مسلمانان اشاره کرد.

این روحانی با اشاره به آخرین روز از هفته اطلاعات خاطرنشان کرد: بالاترین افتخار برای وزارت اطلاعات این است که امام خمینی(ره) کارکنان این سازمان را سربازان گمنام امام زمان(عج) لقب داده‌اند.

وی به ۲۹ مهرماه سالروز صادرات اشاره کرد و با تاکید بر افزایش کیفیت کالاهای صادراتی کشور از مسئولان خواست با نظارت و افزایش کیفیت این نوع کالا اجازه ندهند، بازارهای خارجی از دست تجار ایرانی خارج شود.

*لزوم رسیدگی به وضعیت جاده سوسنگرد ـ بستان

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به وضعیت جاده سوسنگرد ـ بستان بیان کرد: از مسئولان استانی انتظار می‌رود با توجه به نزدیک شدن به فصل بارندگی‌ها در راستای بهبود وضعیت این جاده اقدامات لازم را انجام دهند.

حسن‌زاده در پایان با اشاره به شهادت سردار «جبار دریساوی» عنوان کرد: این شهید بزرگوار در طول سال‌های دفاع مقدس رشادت های بسیاری برای کشور انجام داد و در راه دفاع از حرم حضرت زینب‌(س) به شهادت رسید که شهادت این سردار بزرگ را تبریک می‌گوییم.

منبع / فارس