حسینه ی اندیمشک ۱۷ بار لرزید

آخرین اخبار زلزله های خوزستان

خورنا از ظهر روز گذشته موج دیگری از زلزله با مرکزیت موموری از توابع شهرستان دهلران استان ایلام و شهر حسینیه از توابع شهرستان اندیمشک در شمال استان خوزستان آغاز گردیده و بعضا موجب نگرانی اهالی منطقه گردیده است به نوعی که شدت این زلزله ها در شهرهای دیگر دو استان ایلام و خوزستان نظیر موسیان و دزفول و شوش و اهواز و برخی دیگر از شهرها به شدت حس گردیده است.

حسینه ی اندیمشک ۱۷ بار لرزید

آخرین زمین لرزه در شهر حسینیه تا لحظه مخابره خبر در ساعت فده و بیست وشش دقیقه ی امروز با شدت ۲٫۴ و در عمق ده کیلومتری رخ داد.

نخستین زمین لرزه در شهر حسینیه در ۱۲ ساعت گذشته در ساعت ۱۹ و ۲۷ دقیقه دیشب با شدت ۲٫۴ ریشتر به وقوع پیوست.

شدیدترین زمین لرزه در این منطقه در ساعت ۲ بامداد امروز به وقت محلی به بزرگی ۴٫۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در ۲۹ کیلومتری شهر حسینیه ،۳۵ کیلومتری اندیمشک و ۳۷ کیلو متری مورموری در استان ایلام ثبت شده است.
در اندیمشک نیز زمین لرزه ای به بزرگی ۲٫۲ ریشتر در ساعت ۱۹ و ۳۹ دقیقه شب گذشته به وقوع پیوست.

در ساعت ۱۹ دقیقه بامداد امروز نیز زمین لرزه ای با شدت ۲٫۵ ریشتر شهر شوش را به لرزه در آورد.

به گفته مدیر کل بحران و حوادث غیر مترقبه استانداری خوزستان تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی این زمین لرزه ها دریافت نشده است.

زمین لرزه ۵٫۶ ریشتری عصر دیروز در منطقه مورموری استان ایلام در شهرهای دزفول و شوش نیز احساس شده و مردم را وحشت زده کرد.

نیروهای امدادی اندیمشک به حالت آماده باش در آمدند

بخشدار الوار گرمسیری گفت: این زمین لرزه ها تاکنون خساراتی به دنبال نداشته اما موجب وحشت اهالی شده است.

غلامحسین شرافت زاده ‘ افزود:شدت این زمین لرزه ها در شهر حسینیه مرکز بخش الوار گرمسیری بیشتر بوده و نگرانی مردم را موجب شده است.

وی افزود:بدنبال وقوع زلزله های پیاپی نیروهای امدادی در این بخش به حالت آماده باش در آمدند.

مصدومیت بیست نفر در این زلزله ها منابع بهداشتی و درمانی استان های خوزستان و ایلام از مصدومیت نزدیک به بیست نفر در این زلزله ها خبر داده اند که سهم مصدومین موموری ایلام نزدیک به شانزده نفر است .

همچنین این منابع ضمن دعوت مردم به ارامش از مردم این دو استان خواسته اند در مقابله با حوادث احتمالی آمادگی خود را حفظ نمایند و اعلام نمودند جای هیچ نگرانی نیست و تمامی نهادها و نیروهای ذی صلاح از آمادگی مطلوبی در جهت مقابله با حوادث احمالی بر خوردارند .