استاندار خوزستان

پیرغلامان حسینی به استانی وارد شده اند که مطهر و مزین به خون شهدا است

عبدالحسن مقتدایی صبح امروز در مراسم دوازدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی که در مجموعه ورزشی امام رضا (ع) اهواز اظهار کرد: پیرغلامان حسینی به استانی وارد شده اند که مطهر و مزین به خون شهدایی است که با تبعیت از مولای خود امام حسین (ع) با عاشورا هم پیمان شده و در نهایت به مقام شهادت نائل شدند.

وی افزود: امروز شاهد این هستیم که سرزمین دروازه ورود تشیع به کشور میزبان مبلغان فرهنگ غنی و پربار عاشورا است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در تاریخ حوادثی اتفاق می افتد که ماندگار هستند و از آن جمله عاشورای حسینی است که اوج و فراز اسلام است که از امر به معروف و نهی از منکر امام علی آغاز و به شهادت امام حسین ختم می شود.

مقتدایی خاطرنشان کرد: آثار باستانی با گذشت زمان ارزش پیدا کرده و بنا بر ارزش برای هدایت گردشگران فعالیت های زیادی از جمله نصب تابلوهای معرفی و قرار دادن راهنما انجام می شود که در تاریخ اسلام هیچ مسئله ای برجسته تر و مهم تر از عاشورا و فرهنگ آن نیست.

وی یادآور شد: این فرهنگ که آثار تاریخی به جا مانده از اسلام است توسط راهنمایانی هدایت می شود که همان مداحان حسینی هستند و باید به جستجوگران تاریخ اسلام این فرهنگ غنی را انتقال دهند. در حقیقت علائم راهنمایی این جستجوگران همان پرمغز و پرمحتوا بودن ادبیات عاشورایی است و باید به گونه ای باشد که برای همه اقشار قابل درک و فهم باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم یک نماهنگ مرتبط با عاشورا پخش شد که حال و هوای مراسم و حاضرین را حسینی کرد.

گفتنی است، این مراسم چندسالی است که برای نکوداشت مداحین عاشورا تحت عنوان اجلاس پیر غلامان حسینی برگزار می شود که اجلاس سال جاری به درخواست مقامات، مردم و مداحان محلی خوزستان در این استان برگزار می شود.
منبع / مهر