فرمانده قرارگاه جهاد کشاورزی و گروه سرمایه گذاری اقتصادی سپاه

احداث بزرگترین مجتمع صنعتی دام سنگین کشور توسط سپاه پاسداران در شوش آغاز شد

عملیات احداث بزرگترین مجتمع صنعتی دام سنگین کشور توسط قرارگاه جهاد کشاورزی سپاه پاسداران عصر سه شنبه در منطقه غرب کرخه در شوش آغاز شد.
فرمانده قرارگاه جهاد کشاورزی و گروه سرمایه گذاری اقتصادی سپاه پاسداران در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح گفت: این مجتمع پنجهزار راسی نخستین مجتمع گاومیش داری صنعتی در کشور بوده که با استفاده از تجهیزات پیشرفته دامداری و تجارب کشور ایتالیا احداث می شود.

سردار محمد رئوفی نژاد  افزود:در طراحی این مجتمع دو هزار راس دام سنگین مولد و سه هزار راس دام شیری ، پرواری و گوساله در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این مجتمع در زمینی به مساحت ۳۵ هکتار و با سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیارد ریال در منطقه غرب کرخه احداث و با بهره برداری از آن برای ۱۶۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰۰ نفر غیر مستقیم زمینه اشتغالزایی فراهم می شود.

فرمانده قرارگاه جهاد کشاورزی و گروه سرمایه گذاری اقتصادی سپاه از احداث دو مجتمع گاومیش داری در استان خوزستان در آینده نزدیک خبر داد.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی نیز اجرای چنین طرح هایی با توجه به ظرفیت این شهرستان را مهم دانست و افزود: اشتغالزایی و رونق اقتصادی از جمله مزایایی اجرای چنین طرح هایی است.

سید راضی نوری گفت: در حال حاضر زیرساخت های لازم در این طرح شامل دیوارکشی، آسفالت و برق تامین شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کر: اجرایی چنین طرح هایی مزایای اقتصادی قابل توجهی برای کشور به دنبال دارد.

فرماندار شهرستان شوش نیز از فراهم کردن زیر ساخت لازم برای احداث مجتمع دام سنگین در غرب کرخه خبر داد و افزود: احداث این مجتمع رونق اقتصادی منطقه را به دنبال دارد.

رضا نجاتی ضمن اعلام آمادگی برای ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران داخلی و خارجی در شهرستان شوش گفت: پتانسیل و ظرفیت بالای موجود در منطقه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی به ویژه در زمینه کشاورزی مهیاست.

وی تصریح کرد:با وجود کارخانه شیر پگاه خوزستان در شهرستان شوش احداث مجتمع صنعتی پرورش دام سنگین ظرفیتی برای افزایش تولید شیر و فرآورده های لبنی فراهم می شود.

شهرستان شوش با وجود ۱۶ هزار راس گاومیش از ظرفیت بالایی در زمینه پرورش دام سنگین برخوردار است.

 

 

منبع / عصر جنوب