گور پدر اسکندر مقدونی

خورنا تیم باستان‌شناسان یونانی تائید کردند که استخوان‌های یافت شده در قبر سلطنتی واقع در منطقه «آمفیپلیس» متعلق به فیلیپ دوم پدر اسکندر مقدونی است.

به گزارش خورنا، باستان‌شناسان یونانی که چندی است سرگرم حفاری در منطقه آمفیپلیس در ۶۵ کیلومتری شهر تسالونیکی یونان هستند با بررسی ۳۵۰ استخوان در قبر شماره دو این سایت و با توجه به وضعیت استخوان‌ها کشف کردند که این قبر متعلق به فیلیپ دوم پدر اسکندر مقدونی بوده است.

علاوه بر بقایای جسد سوخته شده فیلیپ دوم، گور دیگری در کنار این قبر کشف شده است که در آن اسکلت زنی جنگجو قرار داشت و باستان شناسان احتمال می‌دهند که متعلق به دختر «آ ته آ» پادشاه سکاها است.

تحقیقات روی استخوان‌های فیلیپ دوم نشان می‌دهد که او مبتلا به سینوزیت فکی بوده است. سینوس فکی در زیر چشم و در استخوان گونه واقع است و این نوع سینوزیت باعث درد و احساس فشار در گونه‌ها می‌شود.

همچنین ضربه‌ای به چشم راست فیلیپ دوم وارد شده که او را از این ناحیه کور کرده است و آثار ضربه‌هایی در دنده‌ها و زخمی در دست چپ او نیز مشاهده شده که احتمالا در اثر جنگ ایجاد شده است.

قرار است خبر این کشف بزرگ روز جمعه و در موزه شهر تسالونیکی همراه با نمایش ۳ هزار عکس دیجیتال و تصاویر ایکس-ری و میکروفیلم هایی این مقبره اعلام شود.

باستان‌شناسان از سال ۱۹۷۷ و کشف این مقبره توسط «مولینا آندرونیکوس» همواره درباره هویت شخص دفن شده در این گور گمانه‌زنی می‌کردند و عده‌ای آن را منتسب به خود اسکندر، مادرش، همسرش و سایر بستگان او می‌دانستند.