مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند کلانشهر اهواز

توزیع مخازن طرح تفکیک پسماند از مبدأ در اهواز

خورنا : مجتبی گلستانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به توزیع مخازن طرح تفکیک پسماند از مبدأ در سطح کوی ملاشیه این شهر اظهار کرد: آموزش طرح تفکیک پسماند از مبدأ در این منطقه با هدف آموزش شهروندی، ارتقای سطح دانش و فرهنگ حفاظت از محیط زیست صورت گرفته است.

وی افزود: این طرح قبلا در مناطق دیگر اجرا شده و در دیگر محلات کلانشهر اهواز هم شاهد چنین طرح‌هایی خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند کلانشهر اهواز تصریح کرد: در اجرای طرح تفکیک از مبدأ خودروهایی با ملودی خاص و مشخص با لوگوی سازمان و شرکت‌های مربوطه برای جمع‌آوری پسماندهای خشک در سطح شهر راه‌اندازی شده است.

گلستانی ادامه داد: اجرای طرح آموزش مدارس، استقرار کانکس‌های بازیافت در چهار منطقه از شهر و راه‌اندازی خودرو با ملودی خاص به‌منظور جمع‌آوری پسماندهای خشک و نصب مخازن پسماندهای خشک با ظرفیت ۲۲۰ لیتری در سه نوع و توزیع مخازن مخصوص پاکبان به‌منظور رفت و روب و جمع‌آوری پسماند در مناطق ۲ و ۳ از اقدامات اخیر سازمان مدیریت پسماند بوده است.

این مدیرعامل در پایان اضافه کرد: در آموزش‌های بازیافت، شهروندان علاوه بر تفکیک از مبدأ پسماندهای شهری با فرآیند حفظ محیط زیست و احترام به حقوق شهروندی و مقررات شهری نیز آشنا می‌شوند که در این امر همکاری همه‌جانبه و مشارکت همه آحاد مردم، ضروری به نظر می‌رسد.

منبع / فارس