امتداد اعتماد؛

حاشیه و متن همایش «حزب اعتماد ملی» در روز عید غدیر

همایش حزب اعتماد ملی با عنوان «امتداد اعتماد» در سالن اجتماعات موسسه الهادی در حال برگزاری است، همایشی که حواشی و متن زیادی دارد. خبرنگار گفت وگو نیوز به شکل آنلاین این همایش را گزارش داده است.
به گزارش خبرنگار گفت وگو نیوز ، این همایش با قرائت پیام سید محمد خاتمی رسما آغاز شد و چهره هایی چون دکتر محمدرضا عارف، رسول منتجب نیا، مصطفی کواکبیان، علیرضا محجوب، محسن رهامی، عیسی سحرخیز، الیاس حضرتی و … در آن حضور دارند.
پس از قرائت پیام خاتمی، حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا ، قائم مقام حزب اعتماد ملی یه ایراد سخنرانی پرداخت و پس از وی محسن رهامی پشت تریبون قرار گرفت.
حجت الاسلام و المسلمین رهامی با بیان اینکه حزب وظیفه مشارکت مردم در قدرت را دارد، گفت: امروز کشورهای بزرگ با تصمیم شخص مهم اداره نمیشود. دنیا به کمک احزاب اداره می شود.
وی با بان اینکه با توسعه احزاب درصد خطاهم  کمتر می شود، اظهار کرد: باید به توسعه احزاب کمک کردچراکه فهم سیاسی از طریق گسترش احزاب زیاد میشود. ما درسال۹۲ تجربه خوبی داشتیم تا شکست تاریخی ۸۴را تکرار نکنیم. شکست سال ۸۴ یک تجربه تاریخی بود و باعث شد جامعه به دست کسانی بیفتد که لیاقت آن را نداشتند.
رهامی فرازی از نهج البلاغه را نیز قرائت کرد و در بخشی از سخنانش نیز جای مهندس میرحسین موسوی و بانو زهرا رهنورد را خالی کرد. سخنانی که با استقبال حضار و تشویق پیاپی آنان روبه روشد.
همچنین در این مراسم کلپیی از حضرت امام خمینی،مقام معظم رهبری، شهید دکتر بهشتی، مرحوم آیت الله طالقانی،شهید مطهری، دکتر مصدق،شهیدان همت و باکری، آیت الله منتظری، سید محمد خاتمی، مهدی کروبی ،میرحسین موسوی، دکتر حسن روحانی پخش شد که تشویق اعضا را به دنبال داشت.
الیاس حضرتی از اعضای حزب اعتماد ملی و مدیرمسئول روزنامه اعتماد نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود، وی در سخنانش فلسفه تشکیل حزب اعتماد ملی را اعتدال و پیروی از خط امام عنوان کرد و به مباحثی چون بورسیه های غیرقانونی، اختلاس های چند هزار میلیارد تومانی در دولت قبل، آمار خروج بدون بازگشت از کشور و … اشاره کرد.
حضرتی با بیان اینکه اعتمادملی دنبال پست مقام نیست، تصریح کرد: ما دنبال برگشتن کشور روی ریل درست هستیم ، باید برگردیم به نهج البلاغه و برای توانمند ساختن جامعه به صورت درست تلاش کنیم که راه آن از طریق تحزب، رسانه های آزاد و توسعه سیاسی است.
وی با بیان اینکه باید رقابت در اقتصاد نفع شخصی را به پایه های اخلاقی تبدیل کند و  نفع شخصی را در نفع جامعه ببینیم ابراز امیدواری کرد که سال اینده در چنین روزی زندانی سیاسی نداشته باشیم.