امروز یک عده خاص زمین های ملی زیادی را تصرف کردند

انتقاد شدید رئیس مجمع نمایندگان خوزستان از وضعیت زمین خواری در استان

خورنا صید عیسی دارایی نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رهیاب در خصوص علل زمین خواری در استان اظهار داشت: با توجه به مسئولیت های مختلفی که در استان ها داشته ام این مساله را از نزدیک شاهد بودم که در خیلی از جاها این پدیده زشت وجود دارد گاهی میبینیم یک زمین ده صاحب دارد و همه آنها هم سند دارند.

وی ادامه داد:در شهرهای استان این مساله شدت و ضعف دارد ولی در کل خوزستان از نظر زمین خواری در وضعیت نامناسبی قرار دارد یک بحث مربوط به زمین های منابع طبیعی است که تبانی های زیادی در این زمین ها صورت می گیرد.

دارایی گفت:امروز یک عده خاص زمین های ملی زیادی را تصرف کردند در بعضی موارد شکایت منابع طبیعی هم صوری می باشد چون بعد از شکایت پیگیری و دفاعی وجود ندارد.

وی اضافه کرد:بحث دوم در زمین خواری مدعی العموم ها هستند که وقتی مساله ی زمین خواری به آنها گزارش می شود باید با شدت برخورد کنند. مثلاً در شهر ما یک زمینی که متعلق به مسکن و شهرسازی بوده آن را به تعدادی متقاضی در قالب یک تعاونی فروخته اند در حالی که زمین متعلق به دولت است حالا چه کسانی آمده اند این را فروخته اند؟ مسئولین دولتی این کار را کردند همه هم این را می فهمند ولی کسی با آن ها کاری ندارد و برخوردی هم نمی شود

وی ادامه داد:فرض کنیم خود آن مسئولین مشکل داشته باشند پس شکایتی نمی کنند در این صورت چه کسی باید به داد مردم برسد؟ به داد بیت المال برسد؟ اینجا مدعی العموم باید باشد و وارد صحنه شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان تصریح کرد:برخوردهای قضایی با این پرونده ها نباید زمان بر باشد ما می بینیم که این پرونده ها ده سال ،هفت سال ، سه سال طول می کشد اگر برخورد سریع و قاطعانه باشد می توانیم جلوی این قضیه را تا حدودی بگیریم وگرنه با این وضعیت کنونی روز به روز این مساله بیشتر می شود.

وی اضافه کرد:کمیسیونی در استانداری وجود دارد در مورد جلوگیری از ضایع شدن بیت المال که ما اقدام آنچنانی از این کمیسیون ندیده ایم اگر هم اقدامی شده باشد حداقل در شهرمان چنین اقدامی را ندیدم.

دارایی گفت: کسی که در این قضایا دست دارد الان یک مسئولیت دولتی هم می گیرد که این نشان می دهد برخوردی صورت نگرفته است تقاضای ما از استاندار محترم و ریاست محترم دادگستری این است که این مساله را به صورت جدی پیگیری کنند و برخوردهای لازم را در این زمینه انجام دهند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • رضا سلام خورنای عزیز جالب است اظهارنظر آقای دارایی..ولی کاش ایشان پاسخ میدادند که قضیه ۱۰۰۰هکتاری که شمادارید دنبال میکنید که برای نو رچشمیهای خود ازاراضی متعلق به دولت درشهرستان اندیمشک بگیرید چیست؟کاش میگفتید مسئولین دفتر ودوستان نزدیک حضرتعالی که پول از رزمندگان بابت واگذاری زمین با حمایت شما گرفتند کجا متواری شده ان؟کاش میگفتید زمینهای واگذاری به اقوام وبرادران شما در اراضی پشمینه زار اندیمشک براساس کدام قانون بوده است؟چرادم ازقانون میزنید درحالی که برادران شمادرشهراندیمشک جنایت واعمال خلاف عفت عمومی انجام میدهند وبنابرقانون اسلام حکم اعدام باید درمورد آنها اجرا میشد چگونه باوساطت شما آزاد شدند؟و...و و... چراشماازقانون سخن میگویید؟
    • یک رزمند بنده یک رزمنده هستم واز دوستان اقای دارایی در خصوص این مسایل من جواب میدهم اولا قضبه هزار هکتاری چیز پنهانی نیست و خود اقای دارایی صدها بار در تریبون اعلام کرده که با رایزنی با کارخانه رب گوجه......و راضی کردن مدیرعامل این کارخانه قراره به ایشون زمین در اراضی پشمینه زار بدهند که جوانانی که حدود ۱۲ سال ایت بیکار مانده اند مشغول بکار شوند آنهم شرکت زمین ها را بخرد نه مثل زمان سابق ببرند!!!!!!!!!!! و اصلا این اقایان اندیمشکی نیستن که شما میگید نور چشمی دوما:در خصوص تعاونی رزمندگان که بنده هم عضو انها هستم اصلا ربطی به ایشون نداره ما یک تعاونی تشکیل دادیم و پیگیر زمین برای رزمندگان هستیم وکسی هم پولی از ما نبرده و نخورده -دروسته از اقای دارایی و امام جمعه و فرماندار کمک خواستیم ولی نمیدونم رطش به دارایی چیه که شما این مطلب رو گفتید سوما:شما دوست عزیزکه نمیدونم هدفت چیه از این حرفهای بی سند و منطق -اندیمشک شهر کوچیکی اگر برادر ایشون زمین میبرد یا کار خلاف عفت انجام میداد الان در تمام استان پیچیده بود این مطلب و نه اینکه شما فقط با ابروی مردم بازی میکنید!!!۱ البته بنظر من شما از دارو دسته مسولین سابق هستید که اندیمشک رو غارت کردند و تمام زمینهاشو فرختن و جوانان این شهر رو زندانی کردن وبراشون پرونده ساختن و.......و الان که دارایی پیگیره باهاتون برخورد بشه چون میدونید دارایی پاکه دارید بهش تهمت میزنید و این حرفها هم در اندیمشک جایی نداره چون امثال شماها جایگاهی در این شهر ندارید یک توصیه هم به مدیر سایت دارم-دوست عزیز دارایی از ۱۰۰ هزار رای ۶۳ هزار رای اورده و نماینده شهر ما هستش قرار نیست هر فرد معلوم الحالی بیاد و هرچیز لایق خودشه به ایشون نسبت بده وشما هم این نظر رو یزارید. لدا خواهش میکنم نظراتی که خلاف عقل و منطق و حرفهای خاله زنکی و باندی هستن رو تزارید مه حیفه دارایی هرچی باشه پاک پاکه -خدا رو شکر نماینده سالمی داریم و مثل سابقین دزد نیست