مدیر امور علمی همایش فرصت های رودخانه کارون

مدیرعلمی همایش ملی رودخانه کارون خواستار حضور فعال رسانه های خوزستان در غرفه های این همایش شد

خورنا : ‘محمد بافقی زاده’ هر کدام از رسانه ها (اعم از خبرگزاری ها، روزنامه ها، پایگاه های خبری دارای مجوز رسمی فعالیت و غیره) مستقل یا وابسته به ادارات، سازمان ها و شرکت ها می توانند در طول تاریخ های برگزاری همایش ملی رودخانه کارون ( ۶ تا ۸ اسفند ۱۳۹۳) غرفه مخصوص خود را دایر کنند.

وی گفت: رسانه ها می توانند در این غرفه های اختصاصی فعالیت های انجام شده خبری آن رسانه(از جمله بایگانی خبری) در ارتباط با ظرفیت ها و چالش های رودخانه کارون را ارایه کنند.

وی اظهارکرد: همچنین رسانه ها می توانند با تمام سخنرانان و شرکت کنندگان مدعو و اعضای کمیته علمی همایش، مصاحبه اختصاصی در غرفه خود داشته باشند و غرفه رسانه مکانی برای معرفی، تهیه خبر اختصاصی و ایجاد ارتباطات جدید علمی برای یک رسانه است.

بافقی زاده در خصوص برگزاری غرفه معرفی سنن و آداب کارونی ها(اهل رودخانه کارون) در این همایش گفت: آنچه به یک ملت انسجام و اقتدار می دهد شناخت ملت از یکدیگر است، و بخشی از این شناخت شامل شناخت سنن و آداب است.

وی اظهار کرد:در این راستا کمیته برگزاری همایش ملی رودخانه کارون در نظر دارد غرفه هایی دایر کند تا اقوام مختلف به معرفی آداب و سنن خود و تعامل در آشنایی و شناخت در سطح ملی بپردازند.

مدیر امور علمی همایش فرصت های رودخانه کارون افزود: تمامی انجمن های فرهنگی و اجتماعی دارای مجوز رسمی فعالیت از مراجع مربوطه یا زیر پوشش مراکز دولتی یا گروه های مردمی معرفی شده از طرف شورای روستا یا شهر می توانند نسبت به تشکیل غرفه مختص به معرفی آداب و سنن اقدام کنند.

بافقی زاده بیان کرد: علاقه مندان می توانند برای برپایی غرفه با دبیرخانه همایش حداکثر تا آخر آذر ۱۳۹۳ هماهنگی لازم را انجام دهند؛با توجه به مسیر رودخانه کارون، فقط انجمن ها و گروه های استان های خوزستان و چهار محال و بختیاری امکان شرکت در این برنامه را دارند و این غرفه به صورت یک روزه در روز آغازین همایش (۶ اسفند ۱۳۹۳) در ساحل رودخانه کارون در اهواز برگزار می گردد.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت بررسی علمی ظرفیت ها و چالش های رودخانه کارون،از تمام پژوهشگران، اساتید دانشگاه، دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد و کارشناسان ادارات، سازمان ها و شرکت هادعوت می شود تا مقاله کوتاه علمی خود را تا ۱۴ آذر ۱۳۹۳ به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

مدیر امور علمی کنفرانس فرصت های رودخانه کارون با اشاره به برگزاری غرفه انجمن حفاظت از محیط زیست در کنفرانس ملی رودخانه کارون گفت: هر جا سخن از آب و رودخانه می شود، سخن از حفاظت کیفی آن نیز می شود و قداست و اهمیت انجمن های فعال در این زمینه بر کسی پوشیده نیست.

بافقی زاده تاکید کرد: در این راستا از تمامی انجمن های حفاظت از محیط زیست از سر تا سر کشور دعوت می گردد که ضمن تشکیل غرفه در طول تاریخ های برگزاری همایش ملی رودخانه کارون به معرفی فعالیت های انجام شده بپردازند.

وی با اشاره به راه اندازی غرفه کارون میزبان هنرمندان کارونی گفت: در این بخش نیز هنرمندان می توانند آثار نقاشی و کاریکاتور خود را براساس محورهای همایش آماده، و حداکثر تا ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

همایش ملی رودخانه کارون به عنوان نخستین همایش ملی علمی این رودخانه با عنوان ‘کنفرانس ملی فرصت ها و ظرفیت های رودخانه کارون در توسعه شهرها و حومه هم مسیر’ از شش تا هشتم اسفند ۱۳۹۳ با حضور و سخنرانی جمعی از مسوولان کشوری و صاحبنظران ازخوزستان و چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

برای اطلاعات بیشتر می توان به وب سایت همایش ملی رودخانه کارون به آدرس (www.karoon1393.ir) مراجعه کرد.