عضو شورای شهر اهواز

اگر شهرداری را از شورا شهر بگیرید دیگر شورا چیزی در دست ندارد

خورنا : غلامرضا سبزعلی عضو شورای شهر اهواز  در خصوص آخرین وضعیت تعریض پل کیانپارس اظهار داشت:قرار بود این پروژه یکساله تمام شود ، مدت ۹ ماهه مربوط به پل قبلی بود که بعد از آن یک راست گرد و چپ گرد برای خروج و ورود به پل اضافه شد که این زمان بیشتری می برد.

وی ادامه داد:قرار بود پیمانکار پروژه آخر مهر این پل را به حال اولش برگرداند که وی این کار را انجام داد که  جا دارد از وی تشکر  می کنیم اگر اتفاق خاصی نیفتد  دهه فجر امسال این پل را افتتاح می کنیم.

غلامرضا سبزعلی گفت:این پروژه بیشتر از ۵۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت داشته است به همراه چند کارشناس  از پل بازدید کردم و آنها تایید کردند کسی که این کار را کرده، شجاع و کاربلد بوده است.

عضو شورای اسلامی اهواز در خصوص مشکلات ساخت این پل گفت:ممکن است پیمانکاراین پروژه  درخواست دستمزد کند چون وی بخاطر پل کابلی و پل سوداگر هم طلبی از شهرداری دارد.

سبزعلی در خصوص طرح مجلس در مورد انتخاب شهردار توسط مردم تصریح کرد:فقط یک شهرداری است که از دولت جداست می خواهند آن را هم زیر نظر خودشان بیاورند به نظرم این طرح  کار اشتباهی است.

وی افزود:ما نمی توانیم شهردار را بر اساس مسائل احساساتی و خدای نکرده قومی انتخاب کنیم بهتر است نمایندگان مردم شهردار را انتخاب کنند اگر شهرداری را از شورا بگیرید دیگر شورا چیزی در دست ندارد به نظرم بعد از آن هم باید شورای شهر را منحل کنند تا آن نمایندگانی که دنبال این موضوع هستند خیالشان راحت شود کل شورای شهرهای کشور مخالف این طرح هستند.

سبزعلی در خصوص روند کنونی پروژه های شهر اهواز اظهار داشت:بعضی از پروژه ها مانند همین پل کیانپارس خوب و بعضی دیگر مانند زیرگذر شریعتی به دلایل مالی و تملکی مشکل دارند بعضی صاحبان املاک حاضر به عقب نشینی نیستند و بعضی املاک دیگر را ما قدرت خریدشان را نداریم مثلاً یک طرف شریعتی حدود ۳۰ میلیارد تومان تملک لازم دارد و این تملک پول نقد می خواهد در حالی که شهرداری این مقدار نقدینگی ندارد.

وی ادامه داد: در واقع مساله تملک عمده ترین مشکل شهرداری های کشور است بحث دیگر بحث نقدینگی است پیمانکار تا یک مرحله که کار را انجام داد درخواست پول می کند ما در ماههای شهریور و مهر نقدینگی مان بسیار ضعیف است چون انبوه سازان و سرمایه گذاران همگی به مسافرت می روند و کسی ساخت و ساز نمی کند.

سبزعلی گفت:در بحث زیرگذر خلیج فارس هم مشکل تملک داریم و در کل، بحث تملک پروژه های بزرگ ما را گیر انداخته است بحث زیرگذر و روگذر کیانپارس را داریم که متاسفانه بخاطر پول زیادی که ادارات دولتی از ما درخواست کرده بودند متوقف شد.

وی افزود:ادارات به اندازه پول کل پروژه از ما پول درخواست کرده بودند باید دولت در این موضوع ورود کند پل چند سطحی چهارشیر مطالعاتش انجام شده و رو به آخر است شهردار قول داده در زمان اعلام شده کلنگش زده شود این پل بالای ۵۰ میلیارد هزینه دارد که قرار است با همکاری بخش خصوصی انجام شود.شورا

عضو شورای شهر اهواز در خصوص حال و هوای این روزهای شورا پس از انتخاب  رئیس جدید شورا گفت:خب ۱۰ نفر مخالف اقای سعادت نیا بودند و قدری زمان می برد تا آن ها به هم نزدیک شوند ولی تعدادی از آن ها نزدیک شدند قرار است با پادرمیانی بعضی دوستان مشکلات حل شود به نظرم تا چند وقت دیگر به روال عادی بر خواهد گشت.

وی در پایان گفت:ما کرایه اتوبوس ها را اردیبهشت ماه تصویب کردیم ولی هنوز ابلاغ نکردیم چیزی که تصویب شد بیشتر از مبلغ فعلی بود اما با جلسه ای که با فرمانداری اهواز داشتیم کرایه مسیرها از بیست تومان تا سی تومان و پنجاه تومان کاهش دادیم این کرایه های جدید از امروز ابلاغ شدند تا رانندگان هم انگیزه کافی داشته باشند چون بعضی از آن ها اتوبوس ها را خوابانده بودند و خواهان افزایش کرایه بودند.

 منبع / رهیاب