مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان

استان خوزستان در معرض خطر زلزله قرار دارد

دکتر علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان  امروز در نشست خبری هفته ملی ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی اظهار کرد: از ۳۴ حادثه طبیعی که در کشورمان رخ می‌دهد، ۲۴ نوع حادثه در استان خوزستان روی می‌دهند.هم‌چنین در سال‌های اخیر با تغییر شرایط اقلیمی و آب و هوایی کره زمین مواجه بوده‌ایم که استان خوزستان از این قاعده مستثنی نیست. به همین دلیل ضرورت دارد که در استان خوزستان ضمن گسترش آموزش‌های همگانی، آمادگی لازم برای مقابله با بلایای طبیعی نیز حاصل شود.

خدادادی عنوان کرد: در سال‌های اخیر پدیده صاعقه و طوفان را در استان داشته‌ایم. در دو ماه گذشته در شهرستان ایذه دو خانواده، سرپرست خود را بر اثر صاعقه از دست دادند و هم‌چنین در سال جاری طوفان‌هایی در شمال استان به وقوع پیوست که بی‌سابقه بودند و خسارت‌های زیادی به بار آوردند. با توجه به این مسایل، باید امکانات و شرایط محیطی را به گونه‌ای ایجاد کنیم که کاهش خسارات و افزایش ایمنی در برابر این گونه پدیده‌ها را به دنبال داشته باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد:: هم‌چنین در ۵۰ سال گذشته ۳۰۷ مورد زلزله بین ۳ تا ۵ ریشتری و ۳۹ مورد زلزله بین ۵ تا ۷ ریشتری در خوزستان به وقوع پیوسته و این نشان می‌دهد که استان خوزستان در معرض خطر زلزله قرار دارد که لازم است اقدمات لازم در جهت افزایش ایمنی و کاهش خسارت های ناشی از این حادثه انجام می‌شود.

وی افزود: خطوط انتقال برق و شبکه آب آشامیدنی و گاز از جمله زیرساخت‌های مهمی هستند که باید شرایطی داشته باشند که هنگام وقوع حادثه، از مقاومت لازم برخوردار باشند. در اهواز خطوط انتقال آب فرسودگی بالایی دارد و باید توجه بیشتری به آن شود.

خدادادی گفت: شرایط خوزستان به گونه‌ای است که در ۶ ماهه اول امسال بیشترین آمار غرق‌شدگی را در کشور داشته و استان‌هایی مانند مازندران و گیلان در ردیف‌های بعدی قرار گرفتند. در خوزستان با وجود رودخانه‌های خروشان در مناطق ایذه، دزفول، باغملک و … باید تدابیری در جهت کاهش تلفات اندیشیده شود و آموزش و اطلاع رسانی در راس برنامه‌ها باشد.

 

 

منبع / رهیاب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • مریم تصویربهتری بگذارید سایت راتغییردهید