مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان

ماجرای چوپان دروغگو و سکه های تقلبی در خوزستان

خورنا : افشین حیدری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در خصوص قاچاق اشیا در استان عتیقه اظهار داشت:در گذشته در استان حفاری های غیرمجاز خیلی فراوان بود اما چون نسبت به قبل نظارت ها بیشتر شده است  وضعیت بهتر است.

وی ادامه داد:امروز از طرف سپاه ، بسیج و نیروی انتظامی حمایت می شویم خود مردم و انجمن های میراث فرهنگی نیز  کمک زیادی می کنند حکم نادری در شوش  برای اولین بار در کشور برای ۱۵ نفری که حفاری های غیرمجاز انجام می دادند صادر شد که بنابر این حکم سرجمع  ۸۵ سال زندان برای حفاران غیرمجاز در نظر گرفته شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان  با هشدار به  کسانی که دنبال حفاری و سرقت میراث فرهنگی هستند اظهار داشت:بعد از ابلاغ مجازات های اسلامی در سال ۹۲ حفاری های غیرمجاز، تخریب و سرقت میراث فرهنگی جزو جرم های نابخشودنی است و هر حکمی صادر می شود شامل عفو نخواهد شد عده ایی  دنبال سوداگری هستند و از بعضی ادم های بی اطلاع سواستفاده می کنند باید همه مواظب باشند تا در دام این افراد گرفتار نشوند.

وی ادامه داد:بعضا دیده شده که حتی روی گوشی ها پیامک می فرستند که  مثلا من چوپان هستم و چند سکه پیدا کرده ام کمک کنید و از این قبیل کلاهبرداری ها که باید مردم مواظب این موضوعات باشند و در دام این افراد نیفتند.

 افشین حیدری در پایان با اشاره به برنامه های آینده میراث فرهنگی در استان گفت: در ماه های آینده در استان کارهای بزرگی انجام خواهد شد چرا که بحث کارگاه های مختلف میراث فرهنگی را برگزار خواهیم داشت و برای اولین بار نمایشگاه  بین المللی صنایع دستی را در استان برپا خواهیم کرد.

وی افزود:در شوش کارگاه مدیریت و حفاظت از بناهای تاریخی با محوریت بناهای خشتی در حال انجام است نشست منطقه ای میراث فرهنگی کشورهای مختلف در اهواز برگزار خواهد شد در دی ماه جشن گل نرگس با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی در بهبهان برگزار می شود و تعدادی از یادمان های دفاع مقدس استان در هفته گذشته ثبت ملی شدند.

منبع / رهیاب