فرماندار انديمشك

مسئولان قبل از وقوع فاجعه انسانی در راه آهن جنوب چاره ای اندیشه کنند

خورنا : حمیدرضا گودرزی : به تازگی یک قطار باری در ورودی استان خوزستان از سمت لرستان و در حقیقت در محدوده استان لرستان از ریل خارج شده و سه ساعت این ریل را مسدود می کند.

وی افزود: کارشناسان فنی علت حادثه را فرسودگی خطوط راه آهن اعلام کرده اند.همچنین مشخص شده که چرخ قطار هم در رفته است. بنابراین متاسفانه نه تنها خطوط بلکه واگن های ما نیز وضعیت مناسبی ندارند.

فرماندار اندیمشک تصریح کرد: این قطار در تونل دچار حادثه نشد ولی اگر این حادثه در تونل اتفاق می افتاد زمان بیشتری برای خروج آن لازم بود. مسافرین یکی از قطارهای اهواز به تهران سه ساعت به دلیل انسداد خط معطل شدند. برای راه آهن اندیمشک بسیار نگران هستیم چون این حوداث طی روزهای اخیر بسیار زیاد شده است.

گودرزی خاطرنشان کرد: مسئولان راه آهن کشور در حال برگزاری جلسه و پیگیری رفع این مشکلات هستند. اما باید این مسئله را مد نظر داشته باشند که تا کنون قطارهای باری از ریل خارج شده اند اما اگر خدایی نکرده برای قطار مسافربری این اتفاق رخ دهد قطعا نمی شود فاجعه بزرگ رخ داده را جبران کرد. بنابراین باید قبل از وقوع این فاجعه چاره ای اندیشیده شود.

وی یادآور شد: تکرار این حوادث نیازمند توجه بیشتر مسئولان راه آهن است و آن ها باید بیشتر به مباحث سخت افزاری توجه داشته باشند.

فرماندار اندیمشک در پایان گفت: در خیابان پاسداران مسدود شدن راه آهن مردم را درگیر کرده و آن ها باید یک مسیر سه کیلومتری را  دور می زدند و این مسئله ترافیک زیادی را در شهر ایجاد می کند. همچنین در منطقه (درزین خونه) که راه آهن با شهرداری به توافق رسیدند که مسیر میانبری برای مردم ایجاد کنند تا مردم برای رسیدن به مقصد مسیر کوتاهی را طی کنند ولی متأسفانه راه آهن به آن عمل نمی کند.

 

منبع / مهر