سخنگوی دولت

دولت نسبت به مساله حصر بی‌تفاوت نیست / کمیسیون اقتصادی پیگیر رانت ۷ هزار میلیاردی است

خورنا : محمدباقر نوبخت در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به نامه علی مطهری به رئیس جمهور پیرامون غیرقانونی خواندن مساله حصر و تهدید رئیس جمهور به سوال گفت: آقای مطهری نماینده شجاع، متدین و صریح‌اللهجه‌ای است که براساس وظایف قانونی خود مطالبی را بیان می‌کند ولی قطعا همه اطلاعات نیز در اختیار مطهری نیست.

دولت در پاره‌ای از موارد ضروری نمی‌داند که اقدامات خود را رسانه‌ای کند. وی با تاکید بر اینکه ما به مساله حصر بی‌تفاوت نخواهیم بود، اظهار داشت: ما برخود فرض می‌دانیم که تعهدات رئیس جمهور در زمان انتخابات عمل شود. گاهی برخی اخبار برای اقناع احساسات منتشر می‌شود اما ما می‌خواهیم در راستای آرامش جامعه و به شکلی که همه گروه‌ها رضایت داشته باشند اقدام کنیم. نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت در رابطه با رانت هفت هزار میلیاردی با توجه به صحبت‌های رئیس کمیسیون اقتصادی پیرامون پیگیری مجلس در مورد این مسئله چه اقداماتی انجام خواهد داد؟ گفت: ما هم منتظر دریافت گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد این فساد هستیم.

نرخ تورم سالانه ۲۰٫۶ درصد بوده است 

سخنگوی دولت  همچنین درباره قول های دولت در موضوع رساندن تورم به ۲۵ درصد در اسفندماه گفت:‌ آخرین گزارش که مرکز آمار ایران ارائه داده، نشان می‌دهد که نرخ تورم سالانه ۲۰٫۶  درصد بوده است و ما در شش ماهه نخست بیش از آنچه که درباره نرخ تورم پیش‌بینی کرده بود تحقق هدف داشتیم.

نوبخت همچنین به موضوع رشد اقتصادی اشاره و اظهار کرد: در سه ماه اول امسال نسبت به سه ماه نخست سال قبل در گروه کشاورزی به ۳٫۳ درصد رشد مثبت وجود  داشته همچنین در گروه نفت ۶٫۱ درصد و در گروه صنایع و معادن ۸٫۱ درصد رشد مثبت وجود داشته است. ضمن اینکه در گروه خدمات این رشد به مثبت ۳٫۷ درصد و در کل تولید  ناخالصی ملی به رشد۴٫۶ رسیده است اگرچه کار باید ادامه پیدا کند و در سه ماه بعد نیز همین رشد نیز وجود داشته باشد.نوبخت تاکید کرد: عملکرد اقتصادی دولت در رشد و رونق  اقتصادی قابل قبول است.

نوبخت در ادامه آماری از پرداخت اعتبارات به بخش های مختلف ارائه و اظهار کرد: پرداخت ها نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده است . وی با بیان اینکه پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان ۹۸ درصد بوده گفت این عدد نسبت به سال قبل بیش از ۱۱۶ درصد است. ضمن اینکه اعتبارات عمرانی کل در شش ماه اول ۵۲٫۶  درصد پرداخت شده است.

نوبخت گفت: تملک دارایی‌های سرمایه‌ای انسانی به صورت صد در صد پرداخت شده و نشان می‌دهد نسبت به سال گذشته ۱۲۵۶٫۷ درصد بیشتر پرداخت شده.  همچنین باید توجه داشت که صددرصد اعتبارات عمرانی پرداخت شده است و با این گزارش می توان داوری کرد که ما امسال برای متمرکز شدن منابع و اتمام طرح های ناتمام به  درستی عمل کرده ایم یا خیر.

 

منبع / پویش