مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان

راه های روستایی ۲۰ تا ۲۵ سال پیش ساخته شده اند

خورنا :  نصرالله دهقان مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان در گفتگو با رهیاب اظهار داشت: از آن دسته افرادی هستم که همیشه تلاش کرده ام اقداماتی راکه باعث جلوگیری از خالی شدن روستاها از سکنه می شود انجام دهم و همیشه در جلسات با اقداماتی که با ایجاد انگیزه ماندن در روستاها مغایرت داشت مخالفت می کردم

وی ادامه داد: همیشه در جلساتم بر بعضی خدمات و یارانه ها که به روستائیان انگیزه ماندن می دهد و هزینه زندگی آن ها را کاهش می دهد تاکید کرده ام. خوشبختانه طول عمر کاری ما بیشتر خدمات رسانی به روستا بوده است زمانی که بنیاد مسکن بودم طرح  هادی و بهسازی روستا را در اولویت قراردادم و همیشه دنبال اعتبارات خوبی برای روستاها بودیم

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان تاکید کرد:اتفاقاتی که در جاده های روستایی رخ می دهد خیلی ملموس نیست و تلفاتی که در این جاده ها می دهیم به نوعی مرگ خاموش است چون خیلی در دید نیست و رسانه ای نمی شود.

وی افزود:راه های روستایی  ۲۰ تا ۲۵ سال پیش ساخته شده اند و کیفیت پایینی دارند از لحاظ مهندسی هم کار خوبی صورت نگرفته است تلاش کرده ایم تا خیلی از راه های روستایی را که حالت جمع کننده و شریانی پیدا کرده اند را به راه های درجه ۲ و ۳ انتقال دهیم.

دهقان تاکید کرد:امسال بیشترین سهم اعتبارات ما چه از لحاظ ملی و چه از لحاظ استانی مربوط به روستاها بوده است وتحرکی خوبی را در جاده های روستایی داشته ایم.

وی افزود:در مجموع حدود ۱۱ هزار کیلومتر جاده روستایی در استان داریم که تقریباً با متوسط کشوری برابر است یعنی حدود ۶۰ درصد راه های روستایی ما بدون در نظر گرفتن کیفیت آن ها دارای آسفالت می باشند از لحاظ کیفیت بنده اعتقاد دارم که با متوسط کشوری فاصله زیاد داریم ولی به لحاظ کمیت با متوسط کشور برابریم و حتی مقداری هم بالاتر می باشیم ما در حال حاضر مشغول کار بر روی کیفیت راه ها هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان با اشاره به کمبودها در این زمینه گفت:کمبود ما در بحث اعتبار و نقدینگی است طرح و برنامه داریم و اگر به نسبت این طرح ها و برنامه ها پول تزریق شود مطمئن باشید کیفیت راه های روستایی ما خیلی متفاوت خواهد شد.

منبع / رهیاب