مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان

۵۰درصد کل واحدهای مسکونی روستایی نوسازی و مقاوم سازی شده اند

خورنا  محمد خانی نوذری : از مجموع ۷۴هزار و ۸۰۰واحد مسکونی روستایی که در بنیاد مسکن برای مقاوم سازی آنان پرونده تشکیل شده ۶۸هزار واحد با بانک ها دارای قرار داد است و از این تعداد کار مقاوم سازی ۵۰هزار واحد مسکونی در روستاهای استان معادل ۳۰درصد کل واحدهای روستایی به اتمام رسیده است.

وی گفت: در صورت همکاری بانک ها و ارایه تسهیلات ارزان قیمت و اتمام همه واحدهای مسکونی که پرونده آنان در بنیاد مسکن تشکیل شده می توان ۵۰درصد کل واحدهای مسکونی روستایی استان را نوسازی و مقاوم سازی کرد.

خانی نوذری با بیان اینکه ۳۴۰ناظر از بنیاد مسکن در ساخت و ساز در مناطق روستایی استان نظارت می کنند افزود: ساخت و سازها در روستاهای استان با نظارت دقیق انجام می شود به گونه ای که واحدهای روستایی در برابر زلزله و دیگر حوادث طبیعی مقاوم بوده و هیچ خطری روستاییان را تهدید نمی کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان در ادامه خواستار افزایش سقف وام مسکن روستایی از ۱۲۰به ۱۸۰میلیون ریال با کارمزد چهار درصد با هدف رونق بخشیدن به ساخت و ساز روستایی در استان شد.

خانی نوذری یادآورشد که ساخت و ساز و عمران روستایی، کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها و افزایش تولیدات کشاورزی و دامی در استان را به دنبال خواهد داشت

وی افزود: همه اقدام های بنیاد مسکن معطوف به ایجاد انگیزه و جاذبه در روستاها به منظور ماندگاری جمعیت در روستاها و افزایش تولید است.

خانی نوذری جمعیت روستایی استان را بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۰، یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر عنوان کرد وگفت: این جمعیت در چهار هزار و ۵۵روستا در استان ساکن هستند.

وی گفت: یک هزارو ۹۶۵روستا از مجموع کل روستاها، بالای ۲۰خانوار هستد.

بر اساس مصوبه هیات وزیران هر سال می بایست ۲۰۰هزار و در یک فرایند ۱۰ساله دو میلیون واحد روستایی مقاوم سازی شود.

حدود ۲۷درصد جمعیت ۴٫۶میلیون نفری خوزستان در روستاها سکونت دارند.

بیشتر جمعیت روستایی استان خوزستان در مناطق مرکزی و شمالی استان ساکن هستند.

 

منبع / ایرنا