استاندار خوزستان

خوزستان هم به دنبال کسب درآمد بدون تکیه صرف بر نفت است

خورنا  :  استاندار خوزستان دراین مراسم  صنعت گردشگری خوزستان را درتامین درآمد های پایدار مهم توصیف کرد و گفت : باید با تعبیه زیرساخت ها و نیز فراهم کردن جاذبه های گردشگری , رغبت سرمایه گذاری دراین صنعت را درخوزستان ازدیاد بخشید.

وی گفت : باید جذابیت در خوزستان وجود داشته باشد تا سرمایه گذار رغبت سرمایه گذاری در بخش جاذبه های گردشگری استان را داشته باشد.

استاندار خوزستان افزود: مهم ترین اصل در جذب گردشگر وجود جاذبه در آن منطقه است و تنها ساختن هتل و تهیه امکانات در جذب گردشگر موثر نیست بلکه درمنطقه باید جاذبه گردشگری فراهم شود.

وی گفت: منطقه ای که جاذبه داشته باشد خود به خود گردشگر را به خود جذب می کند و جذابیت سرمایه گذاری رادرآن منطقه فراهم می کند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه جاذبه ها و آثار میراث فرهنگی توسط مردم ساخته و ماندگار می شود گفت: صنعت گردشگری در استان به تنهایی می تواند منبع درآمد بسیار خوبی برای مردم استان باشد و استانداری خوزستان هم به دنبال کسب درآمد بدون تکیه صرف بر نفت است ، وی همچنین در ادامه بیان داشت: استانداری خوزستان دستوری ابلاغ کرده است تا رشته گردشگری در مقطع کارشناسی ارشد دردانشگاه های استان راه اندازی شود تا علاقمندان در این رشته بتوانند در سطحی بالاتری , این رشته را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه چندین کار برای رونق گردشگری در استان انجام شده است بیان داشت: آزاد شدن تردد خودروهای اروند در سراسر استان و همچنین تامین ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای رونق این بخش در نظر گرفته شده است ، وی همچنین در ادامه افزود: تالاب ها و رودخانه ها خود بستری برای جذب گردشگر در استان هستند و نگهداری از آن ها در جذب گردشگر بسیار مهم است.

استاندار خوزستان بیان داشت: تور گردشگری زمستانی در خوزستان وجود ندارد این در حالی است که خوزستان جاذبه های بسیار زیادی درفصل زمستان برای مسافران و گردشگران دارد که برای جذب گردشگر باید خلاقیت و تحولاتی را در استان ایجاد کرد.

وی در ادامه گفت: دفاتر مسافرتی در استان می توانند به ازای هر مسافری که از خوزستان به کشورهای خارجی مسافرت می کند یک نفر از کشور خارجی به خوزستان بیاورند.

 

منبع / خوزستان امروز

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ایذه من نمیدونم این تردد ماشینهای منطقه ازاد چه گلی به سر این ملت زده که اینقد پزشو میدن . دقدقه مردم اشتغاله اشتغال . ماشین سواری و گردش در وهله بعدیست . وقتی اشتغال نیست با کدام پول ماشین صدمیلیونی میشه خرید ؟