شهردار اهواز

باید انگیزه های لازم برای ورود اساتید و دانشجویان به مباحث شهری ایجاد شود

خورنا   در مراسم انعقاد تفاهمنامه پژوهشی میان شهرداری اهواز و دانشگاه شهید چمران اهواز که روز شنبه در محل شهرداری اهواز برگزار شد گفت:با توجه به اینکه جامعه هر روز در حال پیشرفت است و مطالبات شهروندان نیز بیشتر می شود می توان از ظرفیت های موجود در دانشگاه ها برای ارایه خدمات بهتر به مردم استفاده کرد.

وی افزود: باید انگیزه های لازم برای ورود اساتید و دانشجویان به مباحث شهری ایجاد شود و از تمامی تحقیقات و پژوهش های اساتید در این خصوص استفاده کرد.

شهردار اهواز با اشاره به اینکه بدون ارتباط با مراکز علمی و صنعتی توسعه ای صورت نمی گیرد افزود:محیط شهر اهواز برای انجام هر گونه فعالیت علمی آماده است .

موسوی افزود: شهرداری اهواز از تمامی طرح ها در حوزه شهری و عمرانی که از سوی مراکز علمی مانند دانشگاه شهید چمران اهواز و سایر مراکز علمی ارایه شود استقبال می کند.

وی با موثر دانستن قرارداد همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی فی ما بین شهرداری اهواز و دانشگاه شهید چمران، در جهت توسعه شهر، گفت: دانشگاه می تواند با تشکیل تیم های تخصصی و کارشناسی و همچنین کارگروه های مرتبط با مباحث شهری و توسعه ای شهرداری را در توسعه شهر اهواز یاری کند.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون شهرداری اهواز تفاهمنامه هایی به ارزش۱۰ میلیارد ریال با دانشگاه شهید چمران منعقد کرده و تفاهم نامه جدید نیز به مدت دو سال و به ارزش چهارهزار میلیارد ریال است.

در ادامه سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز نیز با اشاره به اینکه یکی از مشکلات جامعه ارتباط نداشتن مراکز علمی و دستگاه های اجرایی است گفت: یکی از دلایل توسعه جوامع پیشرفته ارتباط قوی بین نهادهای علمی و بخش اجرایی است.

محمد رعایایی افزود:با شرایط موجود در استان، حق مردم خوزستان بیش از این است و باید از ظرفیت علمی دانشگاه ها و مراکز علمی برای پیشبرد امور استفاده شود.

وی در خصوص وضعیت اعتبارات پژوهشی دانشگاه ها گفت: بودجه پژوهشی دانشگاه ها در کشور بسیار کم و حدود سه دهم درصد از کل درآمدهای ناخالص کشور است .

در پایان تفاهنامه همکاری پژوهشی بین شهرداری اهواز و دانشگاه شهید چمران اهواز به مدت دو سال به امضاء رسید.

 

منبع / ایرنا