مهندس سیدی فرماندار شهرستان باوی

شهرستان باوی از نداشتن یک بیمارستان مجهز عمومی رنج می‌برند

خورنا  تامین سلامت، بهداشت و درمان مردم از مهمترین وظایف مسئولان است، چرا که بهداشت و درمان با جان انسان ها سروکار دارد، همچنین ارائه خدمات نوین درمانی و بهداشتی می‌تواند امید به زندگی را در میان جامعه افزایش دهد و به بالاتر رفتن سطح رفاه جامعه کمک کند اما پیمودن صدها کیلومتر برای یافتن پزشکی که بیماری را درمان کند یا بستری شدن در بیمارستان یک شهر دور از خانه، حکایت دیرینه هزاران نفر از مردمانی است که در شهر و دیار خود از وجود بیمارستان محروم هستند. مردمی که وقتی درد بیماری سراغ آنها می‌آید، به‌دلیل نبود پزشک متخصص و بیمارستان باید برای درمان بیماری یا انجام عمل‌ های جراحی خاص، بار سفر بسته و آواره شهرهای دیگر شوند و حال مردمان شهرستان باوی نیز این مشکل را دارند.
شهرستان باوی با داشتن بیش از ۸۵ هزار نفر جمعیت از وجود بیمارستان محروم است و مردم این شهرستان از نداشتن یک بیمارستان مجهز عمومی رنج می‌برند.

مردم شهرستان باوی برای دستیابی به خدمات پزشکی و بیمارستانی مجبورند برای درمان به بیمارستان های موجود در اهواز مراجعه کنند که این امر ضمن افزایش هزینه‌ های درمان، خطرات بسیاری را نیز برای شهروندان در پی دارد.

تاسیس بیمارستان شهرستان باوی به تامین اعتبار نیاز دارد

مهندس سیدی فرماندار شهرستان باوی اظهار داشت: شهرستان باوی در حال حاضر فاقد بیمارستان است اما از وزارت بهداشت مجوز تاسیس یک بیمارستان را در این شهرستان گرفته ایم برای ساخت بیمارستان زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع در شهر ملاثانی مشخص شده است اما متاسفانه اعتبار ساخت و تجهیز این بیمارستان فراهم نشده است.

وی با بیان اینکه بودجه ساخت این بیمارستان را باید وزارت بهداشت تهیه کند، ادامه داد: اگر بودجه فراهم شود مشکل دیگری برای ساخت بیمارستان نداریم و تا زمانی که بیمارستان در شهرستان باوی ساخته نشود بیمارانی که نیاز به بستری دارند قطعا به بیمارستان های اهواز مراجعه می کنند.

فرماندار شهرستان باوی گفت: برای ارائه بهتر خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران در این شهرستان درمانگاه های شبانه روزی را بازسازی کامل کرده ایم و امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی به منظور تامین اعتبار برای ساخت بیمارستان پیگیری های لازم را داشته باشد.

با رشد جمعیت و نیاز روز افزون به بهداشت و درمان انتظار می رود متولیان امر برای تأمین سلامت مردم و تسهیل دسترسی به مراکز درمانی مجهز و به روز تلاش کرده تا ضمن اطمینان بخشی به مردم در زمینه تأمین نیازهای خود در این بخش، کمبود فضای درمانی موجود در شهرستان نیز برطرف شود.

وزارت بهداشت و سایر مسئولان ذیربط در این حوزه باید جدی ‌تر به سلامت مردم توجه کنند و با از میان برداشتن محرومیت ‌های موجود در زمینه پزشکی سلامت افراد را تضمین کنند.

 

منبع /  باوی نیوز