کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی

طرح استیضاح فانی منطقی نیست

خورنا  یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن اینکه از جمع آوری ۴۰ امضا برای استیضاح وزیر آموزش و تحقیقات خبر می‌دهد و تاکید می‌کند که این استیضاح قابل تفاهم است چراکه استیضاح به کشور هزینه وارد می‌کند.

فرهاد بشیری در ارتباط با آخرین وضعیت استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: این استیضاح فعلا ۴۰ امضا دارد که روز سه شنبه برخی از نمایندگان به هیات رییسه مراجعه کرده و خواهان اعلام وصول این استیضاح شده بودند. قاعدتا هیات رییسه هم سعی می‌کند که یک سری هماهنگی‌ها انجام بدهد تا استیضاح‌کنندگان را منصرف کند. قاعده همواره اینگونه بوده است که جلساتی را برگزار کرده و گفت‌وگو کنند تا شاید استیضاح کنندگان را منصرف کنند.

نماینده پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این استیضاح را امضا نکرده است، خاطرنشان کرد: من به خود وزیر هم مطالبی را عرض کردم و اعلام کردم که نیاز است مقداری با فراست و جدیت، افرادی که مسئولیت دارند مسائل آموزش و پرورش را دنبال کنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: بالاخره باید مسئولان این وزارتخانه مسائل را با جدیت دنبال کنند تا شاید نظرات استیضاح کنندگان را تامین کنند. برای دانش آموزان و فرهنگیان هم خوب است که این جدیت را ببینند. یکی از مواردی که مورد اشاره استیضاح‌کنندگان بود این بود که وزارت آموزش و پرورش دچار روزمرگی شده است به همین دلیل باید برای آموزش و پرورش شرایط بهتری ایجاد شود که از این روزمرگی رها شود.

بشیری در پاسخ به این سوال که آیا این موارد با استیضاح قابل حل است یا اینکه می‌توان از طریق گفت‌وگو نیز آنها را حل کرد تصریح کرد: به هر حال این به نظر استیضاح کنندگان برمی‌گردد. ولی آنچه مسلم است این است که اگر وزیر و همکارانشان در ارتباط با موضوع و مواردی که مدنظر استیضاح کنندگان هستند اقداماتی را انجام بدهند و علی‌القاعده بر تلطیف این فضا تاثیرگزار است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر موارد مورد نظر استیضاح کنندگان از سوی وزیر دنبال شود این استیضاح قابل تفاهم خواهد بود. ما در گذشته هم دیدیم که این گونه استیضاح‌ها اینگونه به تفاهم رسیده است.

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که استیضاح به صورت کلی برای کشور هزینه دارد. بهتر است که آقای رییس جمهور پس از یک سال خود ارزیابی داشته باشد که اعضای هیات دولت چقدر در ارائه یک کارنامه قابل قبول موفق بوده است. برای خود دولت هم بهتر است. این خیلی بهتر است که خود رییس جمهور در مورد وزرایی که کارکرد قابل قبولی نداشته‌اند فکری کنند تا نمایندگان از روی ناچاری استیضاح وزرا را در دستور کار قرار ندهند.

سیاست داخلی – ایلنا