مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان

رشد سرانه مطالعه در استان نیاز به مدیریت فرهنگی دارد

خورنا  :  مهرداد شریف مخمل‌زاده امروز در اهواز اظهار کرد: مطالعه یکی از کیفی‌ترین شاخص‌هایی است که وضعیت فرهنگ را در یک جامعه مورد سنجش قرار می‌دهد و در سال‌های اخیر رتبه کشور ما بین ۳۵ تا ۴۰ بوده که رتبه خوبی است ولی رتبه قابل توجه و ایده آل ما نیست.

وی افزود: زمینه لازم برای اینکه بتوانیم این رتبه را ارتقاء دهیم با وجود جوانان و مسئولان مشتاق و علاقمند نیاز به یک همت و عزم جمعی دارد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به افتتاح کتابخانه عمومی نصر شهرک پنجم در گتوند تصریح کرد: شهر گتوند شهر دکتر قیصر امین‌پور است و جا دارد یاد او را گرامی داریم، یادآوری قیصر امین‌پور ما را وادار می‌کند که به فرهنگ و ادبیات توجه بیشتری داشته باشیم.

شریف مخمل‌زاده ادامه داد: اکنون تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا این مقبره جایگاه مناسبی داشته باشد ولی فاز نهایی آن باقی‌مانده و امیدوارم این نماد فرهنگی استان به زودی تمام شود و همه استان به آن افتخار کنند.

وی بیان کرد: همه تلاش ما بر این است که زیرساخت‌ها را در بحث کتابخانه‌های عمومی در استان فراهم کنیم اما بخش نرم‌افزاری موضوع و زمینه‌هایی که باید وجود داشته باشد تا مردم به کتابخوانی مشتاق شوند و کتاب را جزو ضرورت‌های خود بدانند، خرج زیادی ندارد و تدابیری است که باید در حوزه مدیریت فرهنگی به آن توجه ویژه شود.

این مدیرکل در پایان با تاکید بر اینکه رشد سرانه مطالعه در استان نیاز به مدیریت فرهنگی دارد، عنوان کرد: مطمئنا با اجرای برنامه‌های خوب و جذاب متناسب با اقشار خاص این مهم تحقق خواهد یافت.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *