حجت‌الاسلام علی شمیل‌پور

وزیر کشور مشکل گمرک بندر هندیجان را حل کند

خورنا   حجت‌الاسلام علی شمیل‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان اظهار داشت: شهرستان بندر هندیجان دارای دو بندر کوچک است که  یکی از آنها بندر بحرکان است که اسکله زیبایی در آن نصب شده، ولی متأسفانه این بندر تعطیل و بهره‌برداری تجاری در آن صورت نمی‌گیرد و در حد ماهیگیری و صیادی فعال است.

وی تصریح کرد: اما بندر دوم، بندر سجافی است که گمرک در آن بندر قرار دارد و با هزاران مشکل کمی فعال‌تر است و کالاهایی در آن وارد و خارج می‌شود.

امام جمعه هندیجان اضافه کرد: این بندر در سال‌های گذشته فعالیت خاصی نداشت، اما در حال حاضر کمی فعال است که این امر اهمیت شغلی مردم منطقه را به مخاطره واداشته است.

شمیل‌پور خاطرنشان کرد: بنده با تحقیق و بررسی بسیار از بنادر استان بوشهر مانند بندر گناوه و دیلم و بنادر استان خوزستان مانند بندر آبادان، خرمشهر و اروندکنار متوجه شدم که پاسگاه‌های دریابانی هر گونه بازرسی و گشت‌زنی قبل از گمرک آن بنادر را انجام می‌دهند.

این مسئول عنوان کرد: یعنی بعد از اینکه گمرک هر بندری مجوز خروج هر کالایی را صادر کرد آن مجوز  و برگ سبزی که گمرک صادر می‌کند معتبر و قانونی است چرا که گمرک یکی از مراجع قانونی کشور است.

امام جمعه هندیجان گفت: اما متأسفانه در شهرستان هندیجان این موضوع برعکس است یعنی بعد از اینکه گمرک مجوز خروج صادر کرد دریابانی آن کالا را بازرسی می‌کند و موجب مشکلات فراوانی برای مردم و صاحبان کالا می‌شود که ما براساس این موضوع اعتراض داریم.

شمیل‌پور تاکید کرد: اجناسی که به هندیجان وارد می‌شود قیمت تمام شده آنها بسیار پایین است و همه مردم از شهرستان‌های اطراف به هندیجان سفر و اجناس را با قیمت پایین خریداری می‌کنند.

وی تشریح کرد: معمولاً بعد از گمرک بازرسی انجام نمی‌شود مگر اینکه جای شک و تردیدی وجود داشته باشد و ما همیشه مطیع قانون هستیم و هر کسی که بخواهد خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران عمل کند باید با او به اشد مجازات برخورد کرد.

امام جمعه هندیجان با بیان اینکه وزیر کشور مشکل گمرک بندر هندیجان را حل کند اذعان داشت: از مسئولان استدعا داریم که از سختگیری‌های بی‌مورد بپرهیزند و سبب بریدن نان مردم نشوند.

شمیل‌پور در پایان متذکر شد: شهرستان هندیجان استعداد بسیار خوبی در تجارت کالا دارد و این یک مزیت و یک نعمت الهی برای مردم مؤمن و ولایتمدار هندیجان است که امید می‌رود با حمایت مسئولان به بهترین شکل محقق شود.

منبع / فارس