سيد خلف موسوي

در شان مردم کلانشهر اهواز نیست که حتی یک کوچه یا خیابان آسفالت نشده در آن وجود داشته باشد

خورنا  :  دومین جلسه هیات عالی سرمایه گذاری شهرداری اهواز با حضور نمایندگان شورای اسلامی شهر در این هیات، شهردار اهواز و مدیران شهرداری و سرمایه گذاران بخش خصوصی برگزار شد.

مهندس موسوی شهردار اهواز در این جلسه گفت: شهرداری اهواز تا کنون در خصوص جذب سرمایه های بخش خصوصی عملکرد موفقی نداشته است و ما بر آنیم در دوره جدید فعالیت شهرداری با حمایت راهبردی شورای اسلامی شهر در دوره چهارم راه را برای مشارکت مردم در اداره امور شهر باز کنیم.
شهردار اهواز تصریح کرد: تهیه و تدوین شیوه نامه سرمایه گذاری در شهرداری اهواز بر اساس بررسی تطبیقی دقیق و موشکافانه مدل های موفق معادل در سایر کلانشهرها و بومی سازی مدل مزبور مبتنی بر اقتضائات بومی به منظور جذب منابع مالی و اعتباری بخش خصوصی و غیر خصوصی و بهبود سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی و بهینه سازی چرخه اجرایی جهت هماهنگی و ایجاد زمینه مناسب در استفاده از منابع موجود شهرداری اهواز می تواند افق تازه ای را پیش روی فعالیت های شهرداری بگشاید.
سید خلف موسوی اظهار داشت: حلقه مفقوده توسعه شهر اهواز نبود شرایط سهل و ساده برای جذب سرمایه های بخش خصوصی است که با اجرای دقیق شیوه نامه سرمایه گذاری و مشارکت های بخش خصوصی در قالب جلسات کارشناسی هیات عالی سرمایه گذاری شهرداری اهوازمی توان گفت امروز شهرداری اهواز دارای راهبرد شفاف و مشخص و یک نقشه راه کلان برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
شهردار اهواز با اظهار رضایت از برگزاری دومین جلسه هیات عالی سرمایه گذاری شهرداری اهواز که دیگر به گونه ای عملیاتی شرایط ورود سرمایه گذاران را به عمران و خدمات شهری تسهیل می نماید اضافه کرد: به عنوان ماحصل این جلسه می توانیم بگوییم که دیگر طلسم سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرداری اهواز شکسته شده است.
موسوی با اشاره به پروژه های مطرح شده در این جلسه ادامه داد: معتقدیم اگر چندین پروژه مشارکتی بزرگ اجرا شود شهر اهواز به کارگاهی عمرانی تبدیل خواهد شد.
وی توضیح داد: هدف شهرداری اهواز کار و تلاش و کسب رضایتمندی شهروندان است البته همه مدیران و کارکنان شهرداری اهواز باید توجه داشته باشند که این کار و تلاش می بایست با در نظر گرفتن همه جوانب قانون و موافقت کلان شورای اسلامی شهر صورت گیرد.
شهردار اهواز با اشاره به رکود اقتصادی کشور و کمبود نقدینگی و کاهش شدید اعتبارات دولتی به شهرداری گفت: البته امیدواریم با تلاش های دولت محترم آرام آرام از فضای رکود خارج شده و باحمایت دولت از بخش تولید و صنعت شاهد رونق اقتصاد کشور باشیم اما باید بپذیریم که در شرایط کنونی راهی جز استفاده از سرمایه های بخش خصوصی نداریم.
مهندس موسوی توقع مردم و شهروندان را از پارلمان محلی کار و تلاش دانست و گفت: شهرداری اهواز باید در مسیر خدمت به مردم باشد و مدیران نیز مراقبت کنند که ذره ای از این مسیر انحراف ایجاد نشود چرا که تحقق شعار سال مقام معظم رهبری منوط به عزم و اراده و مدیریت جهادی است.
شهردار اهواز کنترل کیفیت پروژه ها و تلاش دستگاه نظارت بر اعمال نظارت های قانونی را از عوامل کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری در شهرداری دانست و اعلام کرد: درهای شهرداری اهواز به روی همه سرمایه گذاران بخش خصوصی باز است.
وی در بررسی پیشنهاد واگذاری عملیات قیرپاشی و آسفالت که شامل تهیه و تامین کلیه مصالح و ماشین آلات مورد نیاز و اجرای کامل عملیات مربوط به این پروژه است گفت: در سال گذشته نهضت آسفالت در شهر اهواز با هدف بسط عدالت اجتماعی و از بین بردن محرومیت در نقاط مختلف شهر اجرا شد.
شهردار اهواز با بیان این مطلب که عزم و هدف ما این بود که در شان مردم کلانشهر اهواز نیست که حتی یک کوچه یا خیابان آسفالت نشده در آن وجود داشته باشد؛ اضافه کرد: تداوم نهضت آسفالت در شرایطی که شهرداری با مشکل اعتباری مواجه بوده و اولویت های عمرانی دیگری نیز فرارو دارد، ممکن نبود به همین دلیل در این فراخوان سرمایه گذاری پیش بینی شد که کارخانه داران تولید کننده قیر و آسفالت که دارای ماشین آلات اجرای عملیات آسفالت هستند حضور یابند.
وی ارزش ریالی این پروژه که با اعتبار و بودجه بخش خصوصی اجرا می شود را سیصد میلیارد ریال دانست و گفت: پیمانکاران شرکت کننده در فراخوان های سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرداری اهواز می بایست حداقل ۵۰ درصد آورده ریالی داشته باشند و بازگشت سرمایه ایشان نیز برابر پیش بینی های صورت گرفته در شیوه نامه سرمایه گذاری در شهرداری که به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده است صورت خواهد گرفت.
پرو‍ژه بعدی که در دومین جلسه هیات عالی سرمایه گذاری شهرداری اهواز مطرح شد حق بهره برداری از فضا و مستحدثات تاسیسات فعلی کشتارگاه صنعتی اهواز و حق بهره برداری از واحدهای جانبی کشتارگاه (برونسپاری کشتارگاه صنعتی)، اجاره، احداث، بهره برداری و نگهداری از این فضا بود.
شهردار اهواز در این خصوص گفت: شهرداری برای راه اندازی کشتارگاه صنعتی اهواز۸۵ میلیارد ریال هزینه کرده است.
وی توضیح داد: این کشتارگاه نخستین کشتارگاه صنعتی در کل کشور است که به طور کامل برونسپاری می شود و اولین کشتارگاه صنعتی استان خوزستان است که با بهره برداری از آن ۴۶ درصد گوشت استان در آن تولید خواهد شد.
وی با بیان این مطلب که این کشتارگاه نقش مهمی در ارتقاء بهداشت و سلامت استان خواهد داشت خاطرنشان کرد: در مجموع این فراخوان، ساماندهی ۱۷ واحد از وظایف این کشتارگاه در حوزه وظایف بخش خصوصی قرار خواهد گرفت.
گفتنی است در ادامه این جلسه در خصوص چندین پیشنهاد دیگر سرمایه گذاری نیز تصمیم گیری شد.