گلنار بساک هارونی

گلنار بساک هارونی تندیس پنجاه و یکمین جشنواره سینمایی جوان را از آن خود کرد

خورنا  گلنار بساک هارونی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: یک سالی می شد که عضو انجمن گروه سینمای جوان خوزستان بودم و با موضوع دفاع مقدس فیلمنامه کوتاهی را آماده کردم با این مضمون که یک زن و یک مادر از یک خانواده عرب زبان در زمان جنگ منتظر برگشت پسرشان به نام یوسف هستند و هر دو نفر آنها برای اینکه کدامیک زودتر در را برای یوسف باز می کند رقابت داشتند، اما بیشتر مضمون این فیلمنامه به فرهنگ خانواده های عرب زبان جنوب کشور پرداخته است.

وی ادامه داد: به این جشنواره ۲۵۰ فیلمنامه ارسال شده بود و از بین این تعداد ۹ مورد انتخاب و برای پخش به مسابقه رفتند که خدا رو شکر اثر من بین این آثار توانست حائز رتبه اول شود و تندیس این جشنواره به همراه یک میلیون و پانصد هزار تومان جایزه دریافت کردم، اما مهمترین موضوعی که در این جشنواره برای من بوجود آمد پیشنهادات فراوان از سوی تهیه کنندگان و کارگردانان برای فیلم نامه نویسی بلند جهت ساخت سریال و فیلم سینمایی بود و انشاء الله بتوانم در آینده نزدیک به این مهم هم دست یابم.
بساک هارونی بیان داشت: وارد شدن من به این وادی اینگونه رقم خورد که در کلاس درس تکلیفی به ما شد جهت اینکه موضوعی در رابطه با انتظار تهیه کنیم و من در این راستا فیلم نامه را آماده کردم که بسیار مورد استقبال هم کلاسی ها و استاد قرار گرفت و وقتی فراخوان جشنواره را دیدم با بازنویسی که در این فیلم انجام دادم توانستم از نظر زیباشناسی و ترویج فرهنگ یک منطقه خاص و همچنین جلوه های ویژه نظر همگی را جلب و موفق به کسب تندیس شوم که باعث گشت انجمن سینمای جوان تهران و ایران هم از این مهم استقبال نمایند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه رشته تحصیلی من در دانشگاه کشاورزی است، برای فیلم نامه نویسی به زندگی عشایر رفته ام و چند کار را هم در برنامه هایم دارم و امیدوارم بتوانم به این قشر زحمتکش به خوبی نگاه کنم و فرهنگ آنها را به جامعه منتقل کنم. او به برخورد خانواده با موضوع فیلم نامه نویسی و کسب تندیس جشنواره هم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه خانواده پشتیبان من در این زمینه بوده اند و باعث گشته انگیزه فراوانی در من ایجاد شود و بعد از اینکه موفق به کسب تندیس جشنواره شدم این تشویق ها بیشتر هم شده و در من برای ادامه کار دلگرمی ایجاد کرده است، زیرا وقتی یک زن قرار است فیلم بسازد کارها سخت تر هم می شود و فرآیند این موضوع طولانی تر است.
بساک هارونی گفت: فیلمنامه ایی که من نوشتم ۴ دقیقه ایی بود ولی یک روز کامل وقتم را گرفت و بیشتر هم تصاویر حرف می زنند که واقعا تصاویر حرف های زیادی برای گفتن به مخاطبان ارائه می کنند.
این دارنده تندیس پنجاه و یکمین جشنواره سینمای جوان تربت حیدریه گفت: برخی اوقات شنیده می شود برای وارد شدن به سینما حتما نیاز به پارتی و یا رابطه است، اما وقتی خودم توانستم با تلاش فراوانم به این نتیجه برسم متوجه شدم که می توان با تلاش و پشتکار و وقت گذاشتن به نتایج دلخواه رسید و امیدوارم عزیزانی که قصد ورود به سینما را دارند این مهم را سرلوحه قرار دهند.
او در پایان گفت: یکی از ضعف های ما در سینمای ایران در رابطه با موضوع فیلم نامه نویسی است و من فکر می کنم با مطالعه و کتاب خواندن فراوان این مشکل و ضعف برطرف شود.
منبع / شوشان