رئیس اداره آتش‌نشانی

آتش نشانی ایذه بدون تجهیزات کافی

خورنا  قدرت‌الله سلطانی امروز  در ایذه ضمن ارائه عملکرد آتش‌نشانی در شش ماه نخست سال و فعالیت‌های انجام گرفته در این اداره اظهار کرد: آتش‌نشانی شهرستان ایذه در ۱۰ سال گذشته و قبل از آن با آنکه جمعیت بسیار کمتر از این بوده، در وضعیت مطلوب‌تر از نظر داشتن تجهیزات، ماشین اطفای‌حریق و نیروی متخصص قرار داشت.

وی افزود: در این چند سال اخیر به‌علت استفاده از نیروهای غیرتخصصی، این اداره تا حد تعطیلی پیش‌رفته است. در دوره حضور مسئولان ناکارآمد در این اداره، ماشین آتش‌نشانی تا به یک دستگاه هم رسیده بود که برای یک شهرستان با این جمعیت یک مشکل اساسی به‌حساب می‌آمد.

سلطانی ادامه داد: در زمان روی کار آمدن این پرسنل، تعداد این خودروهای امدادی به سه دستگاه افزایش یافته‌ که افزوده شدن این یک دستگاه در زمان شهردار فعلی بوده و از این‌رو از وی تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه در سال جاری این نهاد با انجام ۶۳۰ عملیات اطفای‌حریق و امدادی به مردم خدمت کرده است گفت: با این امکانات اندک، آتش‌نشانی تمام توان خود را به‌کار بسته تا ضایعات بر اثر آتش‌سوزی را به حداقل برساند.

در یک ماه اخیر رخ‌دادن چندین آتش‌سوزی بزرگ در شهر و سطح شهرستان باعث شده بود که ضعف‌های موجود در این اداره از شهرستان به خوبی دیده شوند و کمبود امکانات اطفای‌حریق و نداشتن امکانات اولیه مناسب برای این‌کار در اداره آتش‌نشانی شهرستان، باعث از بین‌رفتن قسمت‌های عمده‌ای از پوشش گیاهی اطراف تالاب میانگران، کوهستان‌های شهرستان و برخی از ساختمان‌های دولتی مانند بانک‌مسکن و دفتر پیشخوان شده که رفع مشکلات این نهاد در شهرستان ایذه، جای پیگیری و کمک مسئولان ارشد این امر در استان و کشور را می‌طلبد.

منبع / فارس