مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز

گلستانی اجرای طرح تفکیک زباله را گامی به سمت صیانت و حفاظت از محیط زیست دانست

خورنا  متوسط تولید روزانه هر شهروند اهوازی را یک کیلوگرم عنوان کرد و گفت: تولید زباله(پسماند) هر خانوار دو نفره در اهواز سالانه ۷۳۰کیلوگرم می باشد.

وی حجم تولید روزانه زباله در اهواز را یک هزار و ۲۰۰تن بیان کرد و افزود: سالانه ۷۰۰میلیارد ریال در بخش پسماند کلان شهر یک میلیون و ۲۵۰هزار نفری اهواز هزینه می شود.

گلستانی اجرای طرح تفکیک زباله را گامی به سمت صیانت و حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی دیگر منابع طبیعی و خدادادی ذکر کرد و اظهار داشت: شهرداری اهواز به منظور بهینه سازی مدیریت جمع آوری پسماند ، طرح تفکیک زباله تر و خشک را در چند منطقه اهواز اجرایی کرده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز در ادامه گفت: اجرای طرح تفکیک زباله ضمن آن که هزینه های شهروندان را کاهش می دهد باعث جلوگیری از آلودگی بیشتر منابع آب و خاک و همچنین صرفه جویی میلیاردها ریال از سرمایه های ملی می شود و بسیاری از مواد را به آسانی به چرخه طبیعت باز می گرداند.

گلستانی با اشاره به این که اجرای این طرح بدون همیاری و مشارکت شهروندان اهوازی امکان پذیر نیست افزود: بهترین مشارکت مردم در طرح تفکیک زباله ، تفکیک در مبدا می باشد که بستر این کار به تدریج در حال فراهم شدن است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز در ادامه گفت: با استناد به ماده ۴ آیین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماند مصوب سال ۱۳۸۴هیات دولت مبنی بر جمع آوری تفکیک شده پسماندهای عادی توسط مدیریت اجرایی پسماند در شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر تا سال ۱۳۹۰، ضرورت اجرای طرح تفکیک از مبدا یا بازیافت در همه شهرها را اقدامی اجتناب ناپذیر کرده است.

مجتمع تفکیک و دفن زباله در منطقه برومی در شرق اهواز از سه سال پیش راه اندازی شده است.

به گفته گلستانی طرح تفکیک پسماند(زباله) از مبدا می تواند هزینه های تفکیک زباله و بازیافت آن را بشدت کاهش دهد.

 

منبع / ایرنا