ندا عزیزیه

ندا عزیزیه: تئاتر کمدی صورت حساب پرداخت نمیشه ارتباط تنگاتنگی با مشکلات اقتصادی جامعه امروزی ما دارد

اختصاصی – خورنا :  نمایش کمدی “صورت حساب پرداخت نمیشه ” از دهم تا هفدهم مهرماه ساعت ۱۹ در کتابخانه مرکزی تالار مهتاب اهواز به اجرای عمومی گذاشته میشود.

به گزارش پایگاه خبری خورنا  از اهواز – این نمایش نوشته داریو فو نویسنده و کارگردان سرشناس ایتالیایی است که توسط گروه “خانه به دوش ها” و به کارگردانی خانم ندا عزیزیه و تهیه کنندگی نیما باغبانی برای اجرای عمومی آماده شده است.

ندا عزیزیه، کارگردان این نمایش اظهار داشت: ماجرای این نمایش در خصوص آنتونیا زنی که برای خرید روزانه به سوپرمارکت رفته است، متوجه می شود که قیمت ها نسبت به ماه قبل چند برابر شده، در برخورد با مدیر سوپرمارکت مردم عصبانی شده و سوپرمارکت را غارت می کنند ، مدیر سوپرمارکت شکایت کرده و پلیس وارد عمل می شود …

خام عزیزی علت اصلی نام گذاری گروه نمایشی خود را به “خانه بدوش ها”، نبود امکانات کافی برای اجرای این چنین نمایش های مردمی عنوان کرد.

وی ادامه داد: ما تمامی دکوراسیون خود را متحرک ساخته ایم زیرا مکان ثابتی برای اجرا و تمرین نمایش هایمان وجود ندارد و تمامی مراحل تمرین ساخت و اجرا این نمایش بسیار زیبا را با مشارکت مردم و گروه پر تلاش خانه بدوش ها بوده  است .

به گفته کارگردان؛ داریو فو از مردمی ترین نویسنده گان دنیا که حتی بسیاری از آثار وی در پارکینگ ها و خیابان ها اجرا می شود زیرا موضوع نمایش ها دایو فو به قشر متوسط و زیر خط فقر جامعه توجه می کند و سعی در نمایان کردن مشکلات روز مره و طولانی مدت قشر کارگر بوده است و در دو سال پیش   در روز جهانی تئاتر پیامی از ایشان برای هنرمندان جهان منتشر شد – در این اثر با به تصویر کشیدن دو خانواده ایتالیایی و مواجه آنها با پلیس به بررسی معضلات ناشی از بیکاری و گرانی و اینکه سایه سیاه فقر می تواند  پیامد های جبران ناپذیری همچون رواج دروغ – نا بسامانی و نا هنجاری های جامعه را گسترش دهد .

باغبانی، تهیه کننده این اثر خاطر نشان کرد: تئاتر کمدی صورت حساب پرداخت نمیشه ارتباط تنگاتنگی با مشکلات اقتصادی جامعه امروزی ما دارد.

دراین نمایش  نریمان باغبانی ، احسان مشلچی، رعنا فرموسوی ، علی آشوردن ، سپیده شمالی ، ابراهیم آشوردن ، نگار اعطا ، ایناز ناصری و الناز ناصری به ایفای نقش می پردازند.

دیگر عوامل نمایش گلشن عراری منشی صحنه ، نیما داوودی مدیر صحنه ، جواد صباغ زاده طراح صحنه، سعید شهبازی موسیقی میباشند.

گفتنی است مبلغ بلیط این نمایش ۱۰ هزار تومان میباشد که برای دانشجویان و هنرمندان با ۳۰ درصد تخفیف ارائه میشود.

جهت اطلاعات بیشتر به کیانپارس، بلوار ساحلی، کتابخانه مرکزی تالار مهتاب مراجعه و یا با شماره ۰۹۳۸۸۸۲۰۹۴۴ تماس گرفته شود.