به همراه فلش بکی به نطق رسول دوایی فر

دزفول ؛ درصدد تکمیل پروژه‌ های ناتمام هستیم / گلایه عـادل دوایـی فر از تغییر کاربری ها

به گزارش خورنا و به نقل از روناش ، “عادل دوایی‌ فر” در نطق پیش از دستور خود در جلسه شورای اسلامی شهر دزفول ، با بیان اینکه ما اعضا باید پاسخگوی انتظارات، خواسته‌ها و نیازهای شهروندان باشیم اظهار داشت: توجه به نیازها و خواسته‌های مردم راهبردی‌ترین هدف من است.

وی ادامه داد: هدف اصلی شورا و شهرداری توسعه و آبادانی در راستای فراهم ساختن رضایت شهروندان است که این مهم با مشارکت مردم زودتر به نتیجه دلخواه مد نظر خواهد رسید چرا که اعتقاد داریم مشارکت عمومی نقش کلیدی در فراهم آوردن ابزار امکانات و بستر توسعه را به دنبال خواهد داشت.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر دزفول اضافه کرد: پشتوانه مردمی و مشارکت عمومی سبب نظارت بیشتر شهروندان بر امور و ایجاد دلگرمی برای مسئولان شهری خواهد شد و آنها با تلاش بیشتر در راستای ساختن شهری آباد و با نشاط اقدامات اساسی را به منصه ظهور خواهند گذاشت.

درصدد تکمیل پروژه‌ های ناتمام هستیم

دوایی‌فر در ادامه درباره وضعیت پروژه‌های عمرانی در شهر دزفول گفت: از آنجایی که اعضای شورای سوم و شهردار وقت، چشم انداز توسعه شهری دزفول را تدوین کرده بودند ، هم اکنون بسیاری از آن اقدامات خوب و کارشناسی شده را دنبال می‌کنیم و درصدد اتمام پروژه‌های نیمه تمام هستیم.

وی بیان کرد: از جمله این پروژه‌های نیمه تمام می‌توان به رینگ جنوب شهر، پروژه قائم، پارکینگ طبقاتی در خیابان طالقانی، ساحل سازی، احداث پارک‌های محله‌ای، توسعه معابر و رفع گره‌های ترافیکی، احداث اماکن ورزشی در محلات، ارتقای مبلمان شهری، تفکیک زباله و همچنین توجه به نیازهای فرهنگی اشاره کرد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر دزفول خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به تکمیل لوله گذاری طرح فاضلاب بخشی از خیابان‌های شهر و به دنبال قولی که به مردم داده بودیم روکش آسفالت را آغاز و در حال انجام داریم.

عضو شورای اسلامی شهر دزفول با ذکر این که در تلاش هستیم که ساحل سازی همچنان تداوم داشته باشد عنوان کرد: ساحل سازی از اقدامات خوب شورای سوم و شهردار وقت بود که اعضای شورای فعلی نیز به تداوم ساحل سازی صحه گذاشته و با حمایت و همدلی درصدد هستیم که ساحل سازی با سرعت هر چه بهتر به سرانجام برسد.

دوایی‌فر در پاسخ به اطلاعیه‌های فروش زمین‌های دارای کاربری فضای سبز به‌منظور احداث مسکن که با اعتراض بعضی از شهروندان روبرو شده، ضمن گلایه مندی از هرگونه تغییر کاربری فضاهای خدماتی و رفاهی بیان کرد: با درخواست‌های شهرداری تا جایی که متضاد با منافع شهر و شهروندان نباشد موافقت و در سریع‌ترین زمان ممکن به لوایح شهرداری پاسخ می‌دهند و نهایت همکاری را با شهرداری دارند.

وی تصریح کرد: همان گونه که از هر اقدام خوب شهرداری دفاع می‌کنیم در برابر اقدامات غیرکارشناسی و احساسی نیز تمام قد خواهیم ایستاد و مخالف اقدام شهرداری مبنی بر هر گونه تغییر کاربری زمین فضای سبز و خدماتی و رفاهی به مسکونی و فروش آن هستیم چرا که این کار را خلاف مصالح شهر و شهروندان و همچنین حذف و حراج سرمایه‌های پایدار شهر می‌دانیم و باید از سرمایه‌های شهر صیانت کنیم و کوچک‌ترین لغزشی در این اقدام غیرکارشناسی، بزرگترین صدمه و آسیب را به شهر و شهروندان خواهد رساند.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر دزفول گفت: حمایت از طرح‌های درآمدزا و پایدار و تولید ثروت برای شهر و شهروندان در چارچوب قانون، از اهداف راهبردی و رسالت مهم شورا است و اطمینان می‌دهم هر آنچه در توان دارم را برای رفاه شهروندان و اعتلا و آبادانی دزفول به کار خواهم گرفت.

دوایی‌فر در پایان با بیان اینکه وقتی منافع مردم در میان باشد قاطعانه از آن دفاع خواهیم کرد و در راستای صیانت از حقوق و سرمایه مردم در مقابل هیچکس کوتاه نخواهیم آمد، اظهار کرد: کسی که در مقابل خدا زانو زد مطمئن باشید همیشه در مقابل هر قدرت زیاده خواهی زانو نخواهد زد و استوار خواهد ماند.


به گزارش روناش ، “رسول دوایی فر” هم در فروردین ماه ۱۳۹۳ در نطق پیش از دستور خود به مواردی تامل برانگیز اشاره ، که اهم آن جهت کسب اطلاع بیشتر خوانندگان در پی می آید :

جناب رئیس : هرچند در درایت و کاردانی جنابعالی و سایر همکاران محترم هیچ تردیدی ندارم ، اما احساس می کنم که اخیراً کارهایی در شهرداری و شورای شهر انجام می شود که به نظر می رسد احتمالاً و بعضاً وجاهت قانونی نداشته و در بعضی موارد هم از نظر فنی مقرون به واقعیت نمی باشد.

الف) انتصاب معاونت فرهنگی در شهرداری که علیرغم تصویب شورا و آوردن آرای لازم و با وجود همه احترامی که برای اعضای محترم شورا قائلم ، باید به استحضار عزیزان برسانم که مصوبه شورا خلاف قانون بوده و مصوبه شورا برای تشکیل معاونت فرهنگی کفایت نمی کند ، بلکه باید بر اساس مصوبه شورا با پیگیری از طریق وزارت کشور و استانداری ابتدا معاونت فرهنگی در چارت تشکیلاتی شهرداری منظور و بعد از آن نسبت به انتصاب معاونت فرهنگی اقدام شود و لاغیر.

ب) همانطوریکه همه عزیزان مستحضرند با توجه به صراحت قانون ، اختیار شهردار برای معاملات اعم از خرید و فروش و غیره سقف معینی دارد و مازاد بر آن باید با مصوبه شورا انجام پذیرد که اخیراً مشاهده گردیده معاملاتی با مبالغی بیش از سقف اختیارات قانونی شهردار محترم صورت گرفته که امیدوارم مِنبَعد این موضوع رعایت شود و معاملاتی که در سابق انجام شده به اطلاع اعضاء محترم شورا برسد.

ج) اخیراً مشاهده گردیده که دسترسی ها و رمپهای جنب پل قدیم به لطف و پیگیری بعضاً از اعضای محترم شورا و همکاری و مساعدت شهرداری آسفالت گردیده ، دستشان درد نکند ، خدایشان قوت ، اما نمیدانم این کار فنی بزرگ با کدام تدبیر فنی و تحقیق فنی تری انجام گرفته است ؟!

اعضای محترم شورا باید به استحضار شما برسانم که اصلاً هدف از اجرای پروژه میدان پل قدیم صرفاً به منظور شناخت و ثبت جهانی پل قدیم بوده و سنگ چینی رمپهای بغل پل صرفاً با هماهنگیهای قبلی و تأکید و تأیید اداره میراث فرهنگی و دفتر یونسکو در شهرستان دزفول به منظور حفظ همخوانی با ابنیه پل تاریخی و تسریع در جهت ثبت جهانی این اثر سنگ فرش گردیده ، که اینگونه معمولی و ساده اندیشانه اقدام به آسفالت روی سنگ فرش می نمایند.

نهایتاً سوال این است که آیا بهتر نبود به جای آسفالت و مخدوش نمودن این طرح عظیم ، این هزینه صرف حذف اضافات پل مثل پیاده روی فلزی می شد که بخشی از آن در سال گذشته جمع آوری و توقف آن باعث آسیب های جدی به این اثر ارزشمند و تاریخی در بارانهای اخیر نمی شد ؟ اما چه باید کرد که گاهاً احساساتمان بر منطقمان غلبه می کند و کاری هم از دست هیچ کس ساخته نیست.

د) اعضای محترم شورا به رغم پیش بینی مبلغ ۳۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال فروش املاک شهرداری در بودجه سال ۱۳۹۳ ، با احترام به رأی اعضای محترم در مصوبه فروش زمین دارای کاربری فضای سبز کوی حافظ باید به اطلاع اعضای محترم شورا برسانم که املاکی قابل فروش و واگذاری هستند که دارای کاربری مسکونی ، تجاری ، اداری و غیره می باشند و فروش اراضی فضای سبز تحت هر شرایطی ممنوع می باشد . از آن مهمتر عدم درج مصوبه در دفتر شورا و انعکاس مصوبه فروش زمین دارای کاربری فضای سبز به فرمانداری محترم سوال برانگیز و خلاف قانون است که باید این مهم از طریق هیئت رئیسه محترم شورای اسلامی شهر دزفول رعایت گردد.


همچنین ، “محسن ریاضی” دیگر عضو شورای شهر دزفول نیز در نطق خود خود در نشست تعیین هیئت رئیسه جدید این شورا در تاریخ چهارم مهرماه ۱۳۹۳ ، سخنانی در انتقاد از برخی کم کاریهای شورا ، تغییر کاربری زمین ها و غیره اظهار داشت ، که شما سروران گرامی می توانید متن کامل آن را که در «روناش» منتشر شده ، از طریق لینک زیر ملاحظه فرمائید :

متن نطق محسن ریاضی