رییس مجمع نمایندگان خوزستان

انتقال آب کارون برابر با نابودی خوزستان

خورنا  رییس مجمع نمایندگان خوزستان و نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: با انتقال آب کارون، این استان به استانی خشک و بی آب و علف تبدیل می شود.

صید عیسی دارایی اظهار کرد: برای ساخت سدهای انحرافی، تنظیمی و مخزنی در خوزستان به قیمت امروز ۲۵۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده و برای انتقال آب کارون هم ۱۲۰ هزار میلیارد ریال نیاز است.

وی گفت : ایجاد تونل ها و لوله گذاری برای انتقال آب کارون غیر کارشناسی است که در مجموع ۳۷۰ هزار میلیارد ریال هدر می رود.

وی افزود: با این هدر رفت و بردن آب کارون مشکل بیکاری در خوزستان بیشتر و تولید کمتر می شود که این ها نارضایتی عمومی مردم را به دنبال خواهد داشت.

دارایی از قول وزیر نیرو برای سفر به خوزستان تا پایان مهر امسال خبر داد و گفت: خواسته نماینده های خوزستان در مجلس شورای اسلامی از وزیر این است که مشکلات آب در این استان برطرف شود.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر انتقال آبی از خوزستان صورت گیرد کارون هم دچار مشکل دریاچه ارومیه خواهد شد، تالاب شادگان خشک می شود و کشاورزی خوزرستان با میلیون ها بهره بردار این بخش از بین می رود.

دارایی گفت: از رییس جمهوری و وزیر نیرو توقع می رود در این باره جلسه ای تشکیل شود و استان های ذی نفع از رودخانه کارون و مساله انتقال آب در این جلسه صحبت کنند تا بر اساس صحبت ها و دلایلی که آورده می شود به هر جا که منطقی بود آب را منتقل کنند.

وی افزود: برای مصرف شرب با انتقال آب کارون مشکلی نداریم و مخالفتی در این باره وجود ندارد اما انتقال آب برای صنعت و کشاورزی به دیگر مناطق کشور کار خطایی است.

دارایی گفت: در خوزستان برای کشت برنج محدودیت گذاشته اند و این در حالی است که در اصفهان ۳۰ هزار هکتار برنجکاری شده است.

رییس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کاری که در این زمینه صورت می گیرد باید کارشناسی شده و منطقی باشد و از نظر نخبه ها در داخل و خارج کشور هم باید استفاده کرد.

مرجع / ایرنا