مدیرکل جمعیت هلال احمر

طرح ملی سحر در خوزستان افتتاح شد

خورنا

دکتر امیر معتمدی، معاون آموزش و پژوهش سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور در آیین افتتاحیه این طرح که امروز نهم مهرماه در محل آموزشکده علوم و فنون صنعت نفت در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: این طرح در ۱۰ منطقه کشور برگزار خواهد شد که استان خوزستان چهارمین منطقه و استان است. در اجرای این طرح، خوزستان میزبان استان‌های لرستان و ایلام نیز بوده است.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس افزود: استان خوزستان، استانی است که خون بسیاری از شهدا بر خاک آن جاری شده است و این خون‌ها موجب شد تا پرچم مقدس جمهوری اسلامی برافراشته بماند.

 

معتمدی تصریح کرد: با توجه به اجرای طرح ملی سحر که به موضوع حمایت‌های روانی و اجتماعی پس از حوادث دلالت دارد، بد نیست به دوران دفاع مقدس اشاره شود که بسیاری از رزمندگان و حاضران در جنگ، هنوز با خاطرات جنگ و تبعات روحی و روانی آن زندگی می‌کنند.

 

وی عنوان کرد: در صدر اسلام نیز پیامبر اکرم (ص) پس از وقوع جنگ‌ها سعی می‌کردند به نوعی از خانواده‌های بازماندگان جنگ دلجویی و عیادت و به آن‌ها رسیدگی کنند.

 

معاون آموزش و پژوهش سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور  ادامه داد: در مجموع، حمایت روحی و روانی از افراد پس از وقوع حوادث، ریشه دینی دارد.

 

وی افزود: وقوع زلزله‌های وسیع همچون زلزله رودبار، بم، اردبیل و ورزقان در کشورمان در سه دهه گذشته، نشان می‌دهد که کشور ما مستعد وقوع حوادث مختلف است و به همین دلیل توجه به مساله مداخلات روانی و اجتماعی بسیار اهمیت دارد.

 

معتمدی با بیان این که برای اجرای این طرح، تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است، گفت: مهمترین مساله در اجرای طرح سحر این است که بتوانیم افراد حادثه‌دیده را به فعالیت عادی و روزمره خود بازگردانیم.

 

وی بیان کرد: تا پایان اجرای این طرح در کشور، ۸۰۰ نفر از نیروهای جمعیت هلال احمر کشور در زمینه مداخلات روانی و اجتماعی پس از بلایا آماده می‌شوند.

 

معاون آموزش و پژوهش سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور اظهار کرد: اگر نیروها این طرح را با موفقیت بگذرانند، قطعا می‌توانند در دوره‌های پیشرفته آینده شرکت داشته باشند.

 

وی افزود: اگر نیروها این طرح را جدی بگیرند، می‌توانند با آمادگی بهتری در زمان حوادث مختلف حضور پیدا کنند.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا؛ در ادامه این مراسم، علی خدادادی، مدیرکل جمعیت هلال احمر خوزستان نیز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس دستاوردهای مهمی را برای ملت ایران به دنبال داشته است که حفظ تمامیت ارضی یکی از این دستاوردها بوده است.

 

وی افزود: خوشبختانه ما توانستیم با جدیت و ایثارگری شهیدان، تمامیت ارضی خود را حفظ کنیم و با سربلندی از توطئه دشمنان بیرون آییم.

 

خدادادی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر نیز در ۸ سال دفاع مقدس نقش ارزنده‌ای در انتقال مجروحان، ارتباط با اسرا و ارایه حمایت‌های معنوی به مجروحان جنگ داشته است که جا دارد از امدادگران و شهدای امدادگر جمعیت هلال احمر نیز یاد کنیم.

 

مدیرکل جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان کرد: نقایصی در ساختار جمعیت هلال احمر وجود دارد که از این نواقص می‌توان به مساله متمرکز بودن فعالیت‌ها در مرکز اشاره کرد و امیدواریم با تلاش، شاهد تمرکززدایی باشیم و اختیارات و قدرت تصمیم‌گیری مدیران‌کل در استان‌ها و شهرستان‌ها افزایش یابد زیرا این مساله، امری ضروری و انکارناپذیر است.

 

وی با اشاره به آغاز اجرای طرح ملی سحر در خوزستان و ایلام و لرستان گفت: امیدوارم در آینده باز هم بتوانیم میزبان اجرای برنامه‌های ملی دیگری باشیم.