دومین یادواره ایثار و مقاومت مردم حمیدیه برگزار شد

رضا اکبری- خورنا صبح امروز (چهار شنبه )  دومین یادواره حماسه ایثار و مقاومت مردم حمیدیه باحضور فرمانداهان نظامی و اننظامی و جمعی مردم به همراه خانواده شهدا و ایثارگران در سالن همایش  آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

به هنگام تجاوز صدام به کشور عزیزمان در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ و عبور ارتش بعثی از شهرهای بستان، سوسنگرد و حمیدیه و پیشروی به طرف اهواز به منظور تصرف مرکز استان، مردم  حمیدیه در عملیاتی به فرماندهی شهید غیور اصلی و با سازماندهی تعدادی از برادران پاسدار و نیروهای مردمی داوطلب ، در ساعت ۲۴ روز ۹ مهر۱۳۵۹ به مواضع ارتش متجاوز در یک جبهه نسبتاً وسیع در محور جاده حمیدیه ـ سوسنگرد یورش بردند.

در این عملیات بسیار نابرابر نیروهای شهید غیور اصلی توانستند با کمک یگان های هوانیروز ارتش، دشمن را غافلگیر کرده و با وارد نمودن تلفات بسیار سنگینی از جمله انهدام و به غنیمت درآوردن دهها دستگاه تانک، آنها را تا پشت شهر مرزی بستان عقب برانند.

بدین ترتیب شهید غیور اصلی با عملیات خود نقش مؤثری را در شکست طرح صدام در سقوط خوزستان و اشغال اهواز ایفا نمود. این شهید عزیز در ادامه این عملیات و به هنگام شناسایی مواضع جدید دشمن مجروح شد و در ۱۱ مهر ۱۳۵۹ به یاران شهیدش پیوست.

این مراسم با حضور سردارشاهوار پور  فرمانده لشکر ۷ ولیعصر خوزستان، جواد دغلاوی فرماندار حمیدیه ، سعید فیوضی فرماندار شهرستان رامشیر و  نیز فرماندهان نظامی و انتظامی به همراه و جمعی از مردم شهید پرور شهرستان حمیدیه برگزار شد.

گفتی است در این مراسم علاو ه بر تجلیل از خانواده شهدا  و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس از سعید فیوضی به عنوان اولین فرماندار شهرستان حمیدیه و پایه گذار برگزاری این یادواره تقدیر به عمل آمد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *