مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

۴۴ درصد مردم خوزستان در طول سال گذشته فقط یک ساعت مطالعه کرده‌اند

خورنا  همایون قنواتی صبح امروز در حاشیه سفر به رامهرمز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان، پیرامون وضعیت فرهنگ و هنر استان اظهار کرد: هر رفتار قوم‌گرایی و هر رفتاری که بخواهد قوم‌گرایی را بر فرهنگ استان ما غلبه دهد یک مسئله دشمنانه است لذا باید با همه احترام متقابل در راستای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی کشور بر آیندی جدی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: ما مردم یک سرزمین هستیم و آیندگان و فرزندان ما باید بتوانند در یک فضای آموزشی و فرهنگی رشد و توسعه یابند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: متاسفانه آمار خوبی در حوزه فرهنگ عمومی در دست نیست و طبق آمار موجود ۴۴ درصد مردم خوزستان در طول سال گذشته فقط یک ساعت مطالعه کرده‌اند.

این مدیرکل همچنین عنوان کرد: در حوزه‌های دیگر هم به همین ترتیب، مثلا در حوزه مراودت‌های انسانی هم کمتر شده، لذا باید فضای فرهنگی را مطابق با امروز جامعه طراحی کنیم زیرا که مخاطبان ما مثل ۳۰ سال قبل نیستند و با وسایل ارتباط جمعی جدید روبه‌رو هستیم.

قنواتی با تاکید بر یکپارچگی سیاست فرهنگی نظام گفت: این یکپارچگی را نباید قومی، طایفه‌ای یا بخشی کنیم و این نشان از تمرکز حاکمیت در راستای توسعه و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، پایدار ماندن فعالیت‌های فرهنگی را در سطح کشور سه عامل دانست و افزود: بررسی نیازهای امروز جامعه و سوق دادن آن به این سمت و سو، مشارکت دادن نظرات اهالی فرهنگ و هنر در سیاستگذاری‌ها و نکته آخر مدیری موفق است که بتواند این فضا را به وجود آورد و سیاست‌های فرهنگی نظام را بتواند به گونه‌ای فراگیر برای هنرمندان و مردم فراهم کند

منبع / فارس