معاون امور عمرانی استانداری خوزستان

ممنوعیت تردد تانکر های عراقی

خورنا  ‘احمد سیاحی ‘عصر دوشنبه در نشست شورای ترافیک استان که در محل استانداری خوزستان برگزار شد گفت: تانکرهای عراقی حمل سوخت برای پرداخت نکردن تعرفه آزاد راه اندیمشک – پل زال از جاده قدیم استفاده می کنند که این مسئله موجب افزایش حوادث در این جاده شده است .

وی افزود:ارتقاء ایمنی جاده های استان یکی از اهداف مهم مسوولان استان است و در آینده نزدیک شاهد تغییراتی در وضعیت تردد خودروها در جاده ها استان خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان افزود:در این خصوص با استفاده از مهندس مشاور ،مطالعات طرح ارتقاء ایمنی راه های استان در حال انجام است و تا پایان این ماه این مطالعات به اتمام می رسد.

سیاحی با اشاره به اینکه در برخی از مسیرهای برون و درون شهری قانون سبقت ممنوع و سرعت محدود اجرا می شود گفت:بر اساس مطالعات انجام شده اقداماتی فوری برای ساماندهی کانون های حادثه خیز انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه مسوولان استانی مخالف ترانزیت کالاهای نفتی کشور عراق از راه های استان نیستند گفت: اکنون ۵۴ درصد از تردد تانکر های عراقی در جاده های استان انجام می شود وبا توجه به تعداد زیاد تانکرهای نفتی عراق باید تدابیری برای کاهش خسارات لحاظ شود.

معان امور عمرانی استاندار خوزستان بیان کرد:در خصوص وضعیت تردد خودروهای ایرانی از جاده قدیم اندیمشک -پل زال نیز باید با پیمانکار ساخت آزاد راه مکاتباتی جهت کاهش تعرفه عبور و مرور برای ماشین های ایرانی از این مسیر انجام شود .

سیاحی افزود: همچنین با توجه به اینکه در مسیر این جاده روستاهای زیادی وجود دارد باید برای تردد خودروهای سنگین ایرانی نیز محدودیت سرعت لحاظ شود.

وی در بخش دیگری از صجت های خود در خصوص اجرای طرح پارکبان در شهر اهواز گفت: اجرای این طرح نباید با هدف کسب درآمد برای شهرداری اهواز باشد.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد: اجرای این طرح در اهواز باید با نظارت شهرداری به بخش خصوصی داده شود.

سیاحی افزود: با اجرای طرح پارکبان مشکل کمبود جای پارک در اهواز کمتر شده و ترافیک در ۱۱ نقطه از شهر اهواز که این طرح اجرا می شود نیز کمتر می شود.

وی ادامه داد:اولیویت اجرای طرح پارکبان ابتدا باید در خیابان های اصلی که امکان ایجاد محل پارک داشته باشند اجرا شود تا بتوان به وضعیت ترافیکی در شهر اهواز نظم داد.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان در خصوص درآمدهای حاصل از طرح پارکبان گفت: در آمدهای این طرح باید به حساب خزانه واریز شده و از طریق خزانه برای ساخت پارکینگ به شهرداری اهواز داده شود.

در ادامه رئیس پلیس راه خوزستان نیز با اشاره به حوادث رانندگی در جاده قدیم اندیمشک -پل زال افزود:از ابتدای سال جاری شاهد تصادفات زیادی در این جاده به دلیل عبور تانکر های عراقی هستیم که با سرعت غیر مجاز تردد می کنند.

سرهنگ ‘قاسم قدرتی ‘ افزود: دو روز قبل نیز یک تانکر عراقی در این جاده آتش گرفت و موجب وارد شدن خسارت به چند خودرو سواری نیز شد.

وی افزود: طبق قانون نمی توان از تردد تانکرهای عراقی در جاده قدیم اندیمشک-پل زال جلوگیری کرد اما با تصویب ممنوعیت تردد این خودروها در شورای ترافیک استان می توان این اقدام را انجام داد.

 

منبع / ایرنا