مديركل راه و شهرسازي خوزستان گفت:

انتخاب غیر اصولی پیمانکاران راه و شهر سازی از سوی وزارت نفت

خورنا

 مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: یکی از مهمترین عوامل تعویق در اتمام پروژه جاده های دشت آزادگان ناشی از انتخاب غیر اصولی پیمانکار از سوی وزارت نفت است.

نصرالله دهقانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جاده های دشت آزادگان اظهار کرد: ‌اجرای ۱۲۰ کیلومتر از راه های مهم ارتباطی دشت آزادگان به وزارت نفت واگذار شده که این وزارتخانه متاسفانه به رغم مخالفت مجموعه راه و شهرسازی و پیمانکاری که سابقه خوبی نیز در امر راه و شهرسازی نداشته را به صورت یک طرفه انتخاب کرده و حاصل آن تعویق و نیمه کاره ماندن پروژه مذکور است.

وی افزود: پروژه بزرگراه اهواز به چزابه از ۱۲ سال پیش تعریف شد که از این مسیر فقط محور اهواز به حمیدیه تقریبا قابل قبول است. قسمت اعظم محور مذکور از نوع فرعی درجه دو بوده که سال ها پیش احداث شده و ظرفیت حجم تردد فعلی را ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به وضعیت راه های قدیمی شهرستان دشت آزادگان گفت: جاده منتهی به چزابه دارای کاربری محلی و فقط به منظور دسترسی های محلی بین روستایی قابل استفاده است. در سال های اخیر با توجه به اهمیتی که منطقه مورد نظر پیدا کرده، تردد در آن مخصوصا با خودروهای سنگین بسیار زیاد شده که این امر باعث از بین رفتن جسم جاده شده است.

دهقانی یادآور شد: اعتبارات مربوط به پروژه های راه سازی بدون هماهنگی با مجموعه راه و شهرسازی تخصیص می یابد که این موضوع سبب عدم اجرای صحیح و اصولی پروژه ها می شود که در نهایت نیز پاسخگویی ما را می طلبد.

وی در پایان گفت: نماینده وزارت نفت دو هفته پیش با همراهی ما از منطقه بازدید به عمل آورد که با توجه به فرصت به وجود آمده، صورت مسئله را کاملا مطرح کردیم و نماینده مذکور نسبت به مشکلات ۱۲۰ کیلومتر مورد نظر چه از سوی پیمانکار و چه نسبت به تامین اعتبارات کاملا توجیه شد که امیدواریم هرچه سریعتر پروژه به اتمام برسد.

 

منبع / مهر