معاون عمرانی استاندار خوزستان :

مهمترین مصوبه دومین جلسه شورای ترافیک خوزستان

خورنا

ساماندهی پارکینگ حاشیه ای معابر عام اهواز با توسل به استفاده از پارکومتر یا پارک بان، مهمترین مصوبه دومین جلسه شورای ترافیک خوزستان در سال ۹۳ بود.

 معاون عمرانی استاندار خوزستان که ریاست شورای ترافیک را برعهده داشت شامگاه دوشنبه در دومین جلسه این شورا، کمبود پارکینگ در نقاط پر رفت و آمد اهواز و بی نظمی در پارک های حاشیه ای را از مهمترین عوامل نیاز به استفاده از پارک بان در معابر عام دانست و گفت: وضعیت نابسامان موجود اصلا در شان مردم اهواز نیست و هدف اصلی از قرار دادن پارک بان یا پارکومتر ایجاد فرهنگ نظم و انضباط در میان مردم است.

احمد سیاحی ادامه داد: این طرح علاوه بر ایجاد نظم و فرهنگ سازی میان مردم مزایای دیگری نیز دارد که از آن جمله می توان به صرف هزینه های حاصله برای احداث پارکینگ، نصب علایم راهنمایی، خط کشی خیابان ها و سایر موارد مرتبط ترافیکی اشاره کرد.

در ادامه جلسه، مدیر ترافیک شهرداری اهواز به ارائه کلیات طرح شامل تاریخچه استفاده از پارکومتر در سایر شهرهای کشور با ذکر مزایا و معایب، شناسایی معابر عام و پیش بینی هزینه ها پرداخت و با استقبال معاون عمرانی استاندار همراه شد که بر این اساس مقرر شد در فاز اول، یازده خیابان که عموما مرکز شهر را شامل می شوند با دو هزار و ۵۰۰ جای پارک و ۳۱۳ عدد پارکومتر ساماندهی شوند.

سیاحی ضمن حمایت از طرح پیشنهادی تاکیدکرد: این طرح باید با مشارک بخش خصوصی و زیر نظر شهرداری اهواز عملی شود و درآمدهای حاصله به حساب خزانه واریز و پس از طی مراحل قانونی به شهرداری اعطا شود تا صرف هزینه های ساماندهی ترافیک شوند و در این میان هرگونه مجوزی که شهرداری نیاز داشته باشد از مساعدت و حمایت مجموعه استانداری برخوردار خواهد بود.

دومین مساله طرح شده در این جلسه عدم استقبال خودروهای سنگین از آزادراه اندیمشک به پل زال بود که این امر سبب شلوغ شدن جاده قدیم محور مذکور شده و به طبع آن مخاطراتی برای رانندگان و مردم محلی ایجاد کرده است.

معاون عمرانی استاندار پس از ارایه آمار و گزارش های رئیس پلیس راهور خوزستان، تصمیماتی در این خصوص اتخاذ کرد که طبق آن ممنوعیت ورود تانکرهای عراقی به محور قدیم اندیمشک به پل زال، محدودیت های سرعت و سبقت برای کلیه وسایل نقلیه داخلی از طریق نصب علایم و با نظارت و کنترل شدید پلیس راهور در محور قدیم و ایجاد فرصت های تشویقی از طریق کم کردن عوارض ورود به آزادراه تصویب شد. در این مورد مقرر شد مجموعه راه و شهرسازی برای کم کردن تعرفه ورود به آزادراه هرچه سریع تر با مسئولان ذیربط مکاتبه کنند.

نیم ساعت آخر جلسه شورای ترافیک خوزستان نیز به مشکل رسیدگی به شکایات روستاییان حاشیه جاده امام جعفر صادق (ع) یا همان محور قدیم اهواز – خرمشهر اختصاص پیدا کرد که عمده شکایات از عبور خودروهای سنگین و ایجاد خطر برای روستاییان حاکی بود.

این مساله نیز با اتفاق نظر حاضرین مبنی بر ایجاد محدودیت عبور خودروهای سنگین خاتمه پیدا کرد.

 

منبع / مهر