رئیس اداره آموزش و پرورش هندیجان یادآور شد:

دانش‌آموزان امروز با دانش‌آموزان سال‌های گذشته تفاوت دارند و انتظارات آنها تغییر کرده است

خورنا خسرو حیاتی صبح امروز در جمع دانش‌آموزان مدرسه حضرت سمیه با تبریک آغاز بهار تعلیم و تربیت و بازگشایی مدارس اظهار داشت: سرچشمه همه تحولات در یک کشور، بحث آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت جامعه بوده و از این بابت وظیفه خطیری بر عهده آموزش و پرورش قرار داده شده است.

وی افزود: امروزه معلمان با تمام سختی‌هایی که در کار خود دارند، وظیفه تعلیم و تربیت به فرزندان این مرز و بوم را به نحو احسن انجام می‌دهند.

رئیس اداره آموزش و پرورش هندیجان یادآور شد: امروز تحول در نظام آموزش و پرورش مطرح شده و این تحول در تمام ابعاد آن از فضاهای آموزشی و تجهیزات تا نیروی انسانی مطرح است.

به گفته حیاتی، دانش‌آموزان امروز با دانش‌آموزان سال‌های گذشته تفاوت دارند و انتظارات آنها تغییر کرده است.

وی، بهسازی منابع انسانی، توسعه مشارکت‌ها، عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش را بخشی از سیاست‌های آموزش و پرورش اعلام و ابراز امیدواری کرد که این سیاست‌های کاری هرچه سریع‌تر به مرحله عمل برسند.

رئیس اداره آموزش و پرورش هندیجان با اشاره به بحث بی‌سوادی نیز خاطر نشان کرد: در کشور ما به بحث ریشه‌کنی بی‌سوادی توجه ویژه‌ای شده و در این زمینه اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

حیاتی از همه دست‌اندرکاران کار تعلیم و تربیت درخواست کرد در بحث ریشه‌کنی بی‌سوادی به کمک آموزش و پرورش بشتابند تا با شناسایی این افراد زمینه شرکت آنها در کلاس‌های نهضت سوادآموزی فراهم شود.

منبع : فارس