مراسم گرامیداشت حماسه ششم مهر و مقاومت مردم اندیمشک برگزار شد

خورنا : سید علی مهرابی در همایش بزرگداشت ششم مهرماه ۵۹ پل نادری اندیمشک افزود:دشمن می داند که ایران یک مکان برای مسلمانان است و با دارا بودن ظرفیت ها در منطقه تاثیر گذار است.

وی افزود:دشمن در قالب سه سپاه و ۱۲ لشکر حمله کرد و ما شاهد حمله گشترده دشمن بودیم و خوزستان نیز نقطه عطف حمله آنان بود.

وی گفت:جدا کردن خوزستان از بدنه کشور اسلامی از اهداف دشمن بود که با دفاع جانانه ملت و رزمندگان و شهدا و حتی در همین منطقه ، ناکام ماند.

امیر مهرابی با اشاره به حضور جوانان برومند ایرانی در عرصه‌های نظامی و دفاعی افزود: جوانان ما با حضور ارزشمند در صحنه های دفاع از ایران اسلامی ، جایگاه خود را ثابت کرده اند.

وی هفته دفاع مقدس را گامی برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا دانست و گفت:شهدا مظهر اقتدار ایران اسلامی هستند و با نثار جان خود اسلام را زنده نگاه داشته اند.

سردار محمد علی پور مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان گفت:شهرستان اندیمشک متعلق به تمام استان و کشور است که با مقاومت خود در مقابل دشمن در جنگ تحمیلی دفاع مقدس خود را نشان داد.

امام جمعه اندیمشک گفت:ما انقلاب خود را در جنگ تحمیلی صادر و ثابت کردیم و ستم متجاوزان را در جنگ نشان دادیم.

حجت الاسلام نعمت اله خدامی افزود:ما در جنگ تحمیلی چهره از جهانخواران گشودیم و ابهت غرب و شرق را در هم شکستیم.

وی گفت:دفاع مقدس ما سراسر حماسه و ایثار و جانفشانی است و باید این روزها را در تاریخ ماندگار و به نسل های جدید منتقل کرد.

سبزمراد صادقی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و از فرماندهان جنگ تحمیلی که در این روز همراه و همرزم شهدا بود با ذکر خاطراتی از حملات دشمنان به این منطقه گفت:مردم در دوران دفاع مقدس جنگ را رقم زدند و امروز نیز همین مردم با ولایتمداری ستون و پشتوانه نظام اسلامی هستند.