خوزستان از مشکلات ناشی از حاشیه نشینی رنج می برد

انتقاد شدید رئیس مجمع نمایندگان استان از عدم توسعه ی خوزستان

خورنا : عیسی دارایی  رئیس مجمع نمایندگان خوزستان  در آئین تجلیل از پزشکان نمونه شهرستان اندیمشک در محل تالار پایگاه چهارم شکاری  از حاشیه نشینی های خوزستان انتقاد و افزود : خوزستان از مشکلات ناشی از حاشیه نشینی رنج می برد.

وی به دیگر مشکلات این استان در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت:از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون اقدامات خوبی در راستای عمران و توسعه استان خوزستان صورت گرفته اما به دلیل هشت سال جنگ و تخریب زیر ساخت ها این استان همچنان نیازمند توجه ویژه است.

این نماینده مجلس دستاوردهای نخستین سفر استانی دولت تدبیر و امید به استان خوزستان را مثبت ارزیابی کرد و تسریع در اجرای طرح مقام معظم رهبری در بخش کشاورزی در استان خوزستان را خواستار شد.

دارایی گفت:با اجرای کامل این طرح تولیدات بخش کشاورزی در استان خوزستان از ۹ تا ۱۳ میلیون تن افزایش می یابد و ۳۳۰ هزار فرصت شغلی در این استان ایجاد می شود.

وی به سفر قابل توجه کاروان های راهیان نور و مسافران نوروزی به استان خوزستان و شهرستان اندیمشک اشاره کرد و گفت:باید تلاش کرد با برنامه ریزی مناسب در آمد حاصل از این سفرها در راستای توسعه و عمران منطقه هزینه شود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان عقب ماندگی استان خوزستان در بخش جاده و راه آهن گفت:خوزستان در بخش راه به بیش از یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر جاده نیاز دارد این در حالی است که از نظر سنگینی ترافیک حمل و نقل خوزستان رتبه دوم کشور را دارد.

وی گفت:در طول ۳۴ ساله گذشته به راه آهن جنوب کشور توجه نشده و همچنان به شوه سنتی همچون ۷۰ سال قبل اداره می شود.

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان یکی دیگر از مشکلات این استان را که به بحران تبدیل شده مشکل آب عنوان کرد و افزود: کمبود آب در آینده نیز به عنوان یک چالش جدی در استان خوزستان ادامه دارد.

‘علیرضا اسپید ‘رییس نظام پزشکی اندیمشک هم ضمن قدردانی از تلاش جامعه پزشکی این شهرستان ، سلامت را مهمترین عامل توسعه دانست و گفت:طرح تحول سلامت با مشارکت و همت پزشکان موجب رضایتمندی مردم شده است.

در این آئین که با پخش کلیپ ،نماهنگ و اجرای موسیقی همراه بود ، تعدادی از پزشکان شهرستان اندیمشک تجلیل شدند.