یاد سبز میعاد گاه شهدا

برگی از سفر مقام معظم رهبری به دوکوهه ی اندیمشک + تصاویر

 خورنا محمدامین جمشیدی ( سرپرست حوزه ی خبری شهرستان اندیمشک خبرگزاری خورنا )  : مقام معظم رهبری در مرداد ماه سال شصت و هفت در سقری کوتاه به دو کوه ی شهر یکهزار شهید اندیمشک سفر می کند سفری که بیانگر تبلور باور و یاد همیشگی شهدا بر منظر ولایت و رهبری ایشان  است  آن هم  رهبری که در آن مقطع به دستور امام روح الله ورودش به مناطق عملیاتی ممنوع شده بود.
۲۷۷۹۲۷_۹۰۸
اما  بعد از قطعنامه و پذیرش ۵۹۸ فرصت را مناسب می‌بیند و در سرزمین خاطرات مظلومیت و جاودانگی  دوکوهه ی پرمهر و افتخار و در سرای ایثار و مردانگی  حاضر می‌شود تا یادی از دوران شکوه و عظمت و اخلاص سنگربان کرخه و دز و خاکریز پر شکوه ایستادگی و مقاومت چهار آذر تبلوری از در مسیر پر شکوه انقلاب در سرزمین راهیان نور جاری شود  … سفری که مردمان سرزمین دوکوهه آن را در باور خود  همیشه زمزمه می کنند ! چرا که میعاد گاه شهدا  … سرزمین پاک آرزوهای مردان بی ادعا این در مسیر اخلاص راهی به غیر از بندگی در مسیر نمی بیند …
untitled
سردار صادقی، از مسئولین ستاد لشکر ۲۷ در آن زمان در دوکوهه در این خصوص می‌گوید :  در آن مقطع دو کوهه مرکز جمع‌آوری و سازماندهی نیروهای دو لشکر مهم سپاه پاسداران یعنی لشکر ۲۷ حضرت رسول تهران و لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) تهران بود. لشکر ۲۷ که پادگانش بود و لشکر ۱۰ با وجود اینکه پادگان کلهر را داشت اما هنوز عقبه لجستیکی‌اش در دو‌کوهه بود. دکتر حسینی از رزمندگان لشکر ۱۰ سیدالشهدا اینگونه توضیح می‌دهد: توجیه این دو لشکر اهدافی را دنبال می‌کرد که با بیان آنها می‌توان تا حدودی علت حضور مقام معظم رهبری را در آن مقطع در دو‌کوهه متوجه شد. چون سوالی پیش‌ می‌آید که چرا دو‌کوهه؟ چرا جای دیگری یا قرارگاه و پادگان دیگری نرفتند. زیرا از لحاظ جمعیت یکی از پرجمعیت‌ترین پادگان‌ها محسوب می‌شد. چون دو لشکر را در خود جای داده بود. از طرفی بچه‌های این دو لشکر چون اهل تهران بودند و به قولی پایتخت‌نشین محسوب می‌شدند، تقریباً کمی بیشتر از نیروهای سایر استان‌ها سیاسی بوده و در معرض مسائل و شبهات و… سیاسی مطرح شده بودند. از سوی دیگر اگر اینها را توجیه می‌کردند، پتانسیل بزرگی به عنوان نیروی توجیه شده در اختیار داشتند که می‌توانستند از طرفی با فرستادن و آگاه کردن آنها به دیگر یگان‌ها، در مناطق عملیاتی تقریباً همه را توجیه کنند و از طرف دیگر فکر و ذهن ملت انقلابی پایتخت را از هر‌گونه شبهه و ترفند و مسائل‌ دیگر ایزوله کنند. اگر پایتخت کشور دچار مشکل می‌شد دیگر شهرها به مراتب اذیت‌کننده‌تر بود و در نهایت با این کار هم جبهه اسلام و هم پایتخت ایران و هم سایر استان‌ها را می‌توانستیم از اینگونه خطرات بیمه کنیم.
۵۶۷۹۶۲۳۲۰۱۷۱۴۹۸۶۱۴۱۰
حضور حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، بار دیگر در فرودین ماه سال ۱۳۸۱  در پادگان‌ دو کوهه‌ ی اندیمشک  و اینبار  در جمع‌ دهها هزار نفر از راهیان‌ نور و قشرهای‌ مختلف‌ مردم‌ منطقه‌،  با شوری دو چندان و با شکوهی از باور شهدا تأکید کردند: ملت‌ بزرگ‌ ایران‌، با استمرار هوشیاری‌، استقامت‌ و فداکاری‌ خود، پرچم‌ عزت‌ و افتخار حسینی‌ را که‌ در نهضت‌ سیدالشهدا برافراشته‌ شد، همچنان‌ در اهتزاز نگه‌ خواهد داشت‌.
دوکوهه