در دومین همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان خوزستان:

تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان به بانک مهر اقتصاد خوزستان اهدا شد

به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان خوزستان، دومین همایش تجلیل از شرکت های صنعتی ، خدماتی و تولیدی نمونه خوزستان و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان خوزستان با حضور مسئولان استانی و شهری ،حجت‌الاسلام ابوالحسن حسن‌زاده امام جمعه موقت کلانشهر اهواز، سید سادات ابراهیمی نماینده شهرستان شوشتر در مجلس ، ناصر صالحی‌نسب نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس، در سالن اجتماعات اداره کل مخابرات خوزستان برگزار شد.

دراین همایش ازحمیدرضا جهازی مدیرعامل بانک مهراقتصاد خوزستان به عنوان بانک برتر و نمونه در زمینه حمایت از حقوق مصرف کنندگان با کسب بالاترین امتیاز موفق به دریافت تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان تقدیرشد .و مفتخر به دریافت گواهینامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان شد.

DSC09464

در این مراسم امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه تولید ثروت در اسلام بسیار تاکید شده است اظهار کرد: انسان‌ها در جامعه یک نقش مولد با رسیدن به ثروت می‌توانند ایفا کنند.

حجت‌الاسلام ابوالحسن حسن‌زاده تصریح کرد: صاحب سرمایه اگر بخواهد سرمایه خود را به‌کار گیرد باید در حد توان ازهمکاری بانک‌ها، مؤسسات و دیگر دستگاه‌های اجرایی بهره‌مند شود زیرا که این سرمایه‌گذار با به‌کار بردن سرمایه خود بخشی از مشکل بیکاری را پایان می‌بخشد.

حسن‌زاده با تاکید بر اینکه باید بر کیفیت محصولات داخلی نظارت بیشتری صورت گیرد گفت: حقوق مصرف کننده حق‌الناس است و باید از آنچه که بخواهد مصرف کند؛ اطلاع داشته باشد.

همچنین دراین مراسم رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت ازحقوق مصرف کنندگان خوزستان گفت: شرکت های نمونه ای که امروز از آنها تجلیل شد را بعد از ۶ ماه بررسی انتخاب کردیم.

علی‌محمد رحمانی‌زاده اظهار کرد: درسال ۸۸ قانون حمایت از مصرف کنندگان در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و به وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و دادگستری ابلاغ شد.

مدیرکل بانک مهر اقتصاد استان خوزستان ضمن تبریک هفته بانکداری اسلامی گفت : بانک مهر اقتصاد بعنوان یک سازمان راهبرد محور و برخاسته از دامان پاک شجره طیبه بسیج ، با الهام از ارزش های متعالی اسلام و با رویکرد تطبیق فعالیت های بانکی با موازین شرع مقدس، هدف اول راهبردی خود را « نگین بانکداری اسلامی» تعیین نموده و به عنوان طلایه دار حوزه بانکداری اسلامی، سالهاست در جهت پیاده سازی قانون عملیات بانکی بدون ربا و نهادینه سازی فرهنگ بانکداری اسلامی، اقدامات ارزشمندی را انجام داده است.DSC09474

حمیدرضا جهازی افزود : موضوع بانکداری اسلامی تنها محدود به پیاده سازی در بانک مهر اقتصاد نیست و بر اساس مسئولیت اجتماعیمان،‌ بنا داریم تا تجربیاتمان را درقالب کتب، مقالات و سخنرانی ها در اختیارهمه موسسات پولی و مالی قرار دهیم تا از آن بهره برداری لازم بعمل آید.

وی خاطر نشان کرد : یکی ازاقدامات ارزشمندی که زمینه بانکداری اسلامی دربانک مهر اقتصاد شکل گرفته است تشکیل کمیته فقهی بانکداری اسلامی درمعاونت اعتبارات و تجهیز منابع بانک می باشد که متشکل از علمای حوزه،اساتید دانشگاه ودانشمندان علوم فقهی وصاحبنظران بانکی است که وظیفه اصلی آن انطباق کلیه دستورالعملها و متون قراردادهای عقود اسلامی با شرع مقدس اسلام است .

مدیرکل بانک مهر اقتصاد استان خوزستان گفت : این بانک در زمینه پرداخت وام و تسهیلات برای رفع نیازهای مالی اقشار مختلف مردم عزیز و شریف استان خوزستان توانسته است در قالب وام های قرض الحسنه در سال ۱۳۹۲ بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال به بیش از ۱۲۲۰۰ نفر و نیز تسهیلات عقود اسلامی در همان سال بالغ بر ۸۰۰۰ میلیارد ریال به بیش از ۴۶۵۰۰ نفر و تا پایان مردادماه سال ۱۳۹۳ در قالب وام های قرض الحسنه مبلغ ۲۲۲ میلیارد ریال به بیش از ۲۹۰۰ نفر و همچنین تسهیلات عقود اسلامی در همین بازه زمانی به مبلغ ۳۹۰۰ میلیارد ریال به تعداد ۱۸۰۰۰ نفر از هم استانی های عزیزمان تسهیلات پرداخت نماید تا برگ زرین دیگری بر افتخارات خود در ارائه خدمات بیافزاید.